Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 217, 218, 219  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:23, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, mam tu jeszcze jedną fregatę, którą próbowano ? zredukować do korwety, chodzi o RANGER z 1820. Bardzo proszę o opis jej losów (czy znane są jej wymiary i tonaż rzeczywiste ? jeśli tak proszę o ich podanie).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Wto 19:49, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Ranger, 28-działowa jednostka typu Atholl, zbudowana w Portsmouth, zwodowana 7.12.1820 i ukończona 12.06.1822, nie została ostatecznie zredukowana do korwety. Kiedy wydano takie polecenie, 23.05.1832, okazało się, że jest już gruntownie przegniła, zatem nie warto tego robić. Zamiast przebudowywać, sprzedano ją więc w listopadzie 1832 na rozbiórkę.
Mam tylko dane projektowe całego typu, bez rozbicia na poszczególne jednostki.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:32, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, mam jeszcze jedną fregatę zredukowaną o klasę niżej, AIGLE z 1801. Bardzo proszę o opis jej danych i losów po tej redukcji.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Czw 20:28, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Zredukowana w Woolwich do korwety 24-działowej w okresie marzec-lipiec 1831. Pozostawała w rezerwie. Miała nieść 24 działa 32-funtowe o masie 40 cetnarów każde i długości 7’6”. Wyposażona w Chatham do aktywnej służby dopiero w okresie sierpień-listopad 1841. Służyła do 1845 na Morzu Śródziemnym. W okresie październik-listopad 1852 przekształcona w Woolwich w hulk – stała się na miejscu koszarami przejściowymi i składem węgla. We wrześniu 1869 przesunięto ją do Sheerness. W 1870 użyta jako okręt-cel podczas eksperymentów z torpedami i zatopiona. Wrak podniesiono i sprzedano na rozbiórkę 24.11.1870 czy dwa dni później.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 18:17, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów okrętu BLACKWALL (1696).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Nie 20:58, 23 Wrz 2012    Temat postu:

54/48-działowy okręt 4 rangi, kategorii 130-stopowej, zamawianej od 1694; on akurat należał do grupy zamówionej we wrześniu 1695. Zbudowany przez Henry’ego Johnsona w Blackwall, zwodowany 6.07.1696, ostatecznie miał 131’1,5” długości. W aktywnej służbie od 1697 do 1699, głównie w Indiach Zachodnich - w składzie eskadry wiceadm. Neville’a. Ponownie wprowadzony do aktywnej służby w 1702, dołączył do eskadry komodora Beaumonta, krążącej u północnych wybrzeży Francji. W marcu 1703 pożeglował do Indii Zachodnich w eskadrze wiceadm. Graydona, operował w pobliżu Barbados. Wrócił do Anglii jesienią 1704 osłaniając konwój idący z Barbados i Wysp Podwietrznych (rozproszony i srodze poturbowany przez sztorm). Służył potem na wodach krajowych. Gdy jesienią 1705 eskortował konwój idący z Bałtyku, natknął się przy Dogger Bank na eskadrę francuską i po zaciętej walce (w której zginął dowódca) dostał się 20.10.1705 w ręce wroga. U Francuzów służył jako okręt 54/52-działowy bez zmiany nazwy, przekręconej jednak na Blekoualle. W 1707 wchodził w skład eskadr Forbina podczas jego znakomitych wypraw korsarskich. Zdobyty przez Brytyjczyków 15.03.1708, kiedy uczestniczył w niefortunnej ekspedycji Forbina dla wsparcia sprawy jakobickiej w Szkocji, ale już nie wcielony do Royal Navy. Wg jednych źródeł rozebrany, wg innych znowu zdobyty przez Francuzów w 1709 i włączony do ich marynarki jako Blakoual, w służbie do 1719 czy 1720, rozebrany w Breście.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:51, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów okrętu BARFLEUR (1697).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pon 21:46, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Zamówiony 20.12.1694, zwodowany w królewskiej stoczni w Deptford 10.08.1697. W aktywnej służbie od 1701 jako flagowiec adm. Shovella we flocie adm. Rooke’a. Już bez Shovella uczestniczył w chybionym ataku Rooke’a na Kadyks w sierpniu 1702, walczył w bitwie na wodach zatoki Vigo 12.10.1702; odbił okręt Dartmouth; skierowany do Anglii 19.10.1702. W 1704 ponownie okręt flagowy adm. Shovella; walczył pod jego flagą w bitwie pod Vélez-Málagą 13.08.1704 w składzie floty adm. Rooke’a. W 1705 w składzie eskadry adm. Shovella. W 1706 na wodach krajowych. Wysłany w 1713 do Deptford w celu gruntownej przebudowy (zgodnie z rozkazem z 3.08.1713). Jak zawsze, można sobie dyskutować, czy okręt, pod który na nowo położono stępkę, był rzeczywiście przebudowany, czy jednak całkiem nowy. W każdym razie ten Barfleur został zwodowany 27.06.1716, ukończony we wrześniu. W aktywnej służbie od 1717, skierowany na Bałtyk jako flagowiec adm. Bynga. W marcu 1718 wyposażony w Chatham do służby na Morzu Śródziemnym w charakterze flagowca adm. Bynga, popłynął tam 15.06.1718. Walczył pod jego flagą w bitwie koło przylądka Passaro 11.08.1718, wycofany do rezerwy w 1719. Remontowany w Chatham 1721-1722 i 1738-1739. Wprowadzony do aktywnej służby w 1741, w październiku wszedł w skład eskadry admirała floty Norrisa. W latach działał 1742-1744 na Morzu Śródziemnym. W 1744 flagowiec kontradm. Rowleya (we flocie adm. Mathewsa) w bitwie pod Tulonem 11.02.1744. Wycofany do rezerwy w 1745. Remontowany gruntownie w Chatham 1745-1747. Służył krótko w 1748. W 1753-1755 „ostrzyżony” do 80-działowego okrętu 3 rangi. Uczestniczył w nieudanej ekspedycji przeciwko Rochefort we wrześniu 1757. Hulk od 1764. Rozebrany w lipcu 1783.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:30, 25 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów okrętu BURLINGTON (1695).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Wto 22:24, 25 Wrz 2012    Temat postu:

54/46-działowy okręt 4 rangi, kategorii 130-stopowej. Zamówiony 16.11.1693 i ponownie 7.12.1694, zbudowany w Blackwall przez Henry’ego Johnsona, zwodowany 16.09.1695.
Ostatecznie miał 131’3” długości. W aktywnej służbie od 1696, ochraniał konwój idący do Portugalii. W tym samym roku pochwycił francuskiego korsarza, w 1697 eskortował konwój do Ostendy. W 1701 operował pod Dunkierką i w składzie floty adm. Rooke’a. W 1702 skierowany ku Wyspie Św. Heleny i dalej ku Przylądkowi Dobrej Nadziei, podobnie w 1704. W 1708 wysłany na wody Wirginii, w 1709 i w 1711 - na Barbados. W 1713 wycofany do rezerwy. Gruntownie remontowany w Chatham od lutego 1713 do kwietnia 1715. Służył na Bałtyku w okresie 1715-1717, wycofany do rezerwy we wrześniu 1717. Rozebrany w Sheerness w sierpniu 1733, zgodnie z rozkazem Admiralicji z 22.05.1733.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:27, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, mam jeszcze jedną fregatę zredukowaną o klasę niżej, SEMIRAMIS z 1808. Bardzo proszę o opis jej danych i losów po tej redukcji.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Czw 18:06, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Fregatę Semiramis nominalnie zredukowano do 24-działowej korwety w 1827 lub 1831. Karierę po tej modyfikacji zrobiła nadzwyczaj skromną. Od września 1831 stała w rezerwie w Plymouth (od 1832 jako magazyn), więc jej uzbrojenie było tylko nominalne i nikt nie kwapił się do jego specyfikacji, bo i po co. Została rozebrana na miejscu w listopadzie 1844.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 17:52, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu BOMBAY (w służbie 1790).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6220
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pią 19:37, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Trudno coś powiedzieć o tym transportowcu używanym podobno w 1790, ponieważ wymienia go wyłącznie Colledge. W dokumentach admiralicji brak o nim wzmianki, nie był oficjalnie zarejestrowany.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 17:25, 29 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu BERWICK (zakupiony 1781).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 217, 218, 219  Następny
Strona 96 z 219

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin