Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 220, 221, 222  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz Kluska




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1546
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 21:35, 07 Lut 2011    Temat postu:

Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź, faktycznie daty pomyliłem (owa daty miała dotyczyć liniowca o który zapytam w tym poście).
Poproszę o opisanie danych (angielskich) i losów hiszpańskiego 68 działowca Aquilon (San Damaso) wod. 15.08.1754, we flocie brytyjskiej.
Pozdrawiam Janusz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Pon 22:44, 07 Lut 2011    Temat postu:

Data siak czy owak pozostaje 13.08.1762, ponieważ to data zdobycia Hawany, gdzie wszystkie te liniowce się znajdowały i zostały RAZEM zagarnięte przez Brytyjczyków po kapitulacji miasta.
Hiszpański 70-działowiec Aquilon/San Damaso oficjalnie kupiono dla Royal Navy 15.06.1764 i formalnie wcielono jako 74-działowiec Moro, ale faktycznie w ogóle go nie używano. Wymiary: 175’3” x 49’7,5” x 20’5,5”, tonaż 1881 ton. Teoretyczna załoga: 650. Nigdy nie wszedł do aktywnej służby w jakimkolwiek charakterze, nawet hulka. Rozbiórkę w Portsmouth nakazano 14.06.1769, a zakończono 18.07.1770.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 18:44, 08 Lut 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu POLACCA (zdobyty 1756).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Wto 20:55, 08 Lut 2011    Temat postu:

Prawdopodobnie francuski żaglowiec handlowy typu polakra (polacca) z około 1752, zdobyty na Morzu Śródziemnym w 1756 przez brytyjski okręt 24-działowy Dolphin. Wcielony do Royal Navy jako 4-działowa polacca, pod nazwą (pewno dla zmyłki) Polacca. Wymiary: 67’6” x 22’2” x 8’7,5”, tonaż 146 ton. Załoga: 40. Uzbrojenie; 4 x 4-f i 16 działek relingowych. Okręt sprzedano w 1769 (chociaż Colledge pisze o rozbiórce już w 1761).
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:27, 09 Lut 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu FLYING FISH (zdobyty 1793).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Śro 21:23, 09 Lut 2011    Temat postu:

Pierwotnie francuski szkuner korsarski Esperanza wyposażony w 1793 na San Domingo, prawdopodobnie kupiony od Hiszpanów. Tonaż około 80 ton, uzbrojenie: 4 x 3-f. Zdobyty przez Anglików koło kwietnia 1793 w Indiach Zachodnich i kupiony dla Royal Navy na Jamajce w czerwcu 1793. Wcielony jako szkuner 6-działowy Flying Fish. Wymiary: 62’7” x 17’0” x 6’0”, tonaż 80 ton. Załoga: 30. Uzbrojenie: 4 x 3-f. Dowodzony początkowo (do marca 1794) przez por. Jamesa Prevosta, był obecny przy poddawaniu się Francuzów w Jérémie, Môle Saint Nicolas, Léogane i w innych placówkach na San Domingo. Od 1795 dowódcą okrętu był por. George Seaton. Przybywszy w czerwcu 1795 do Port Au Prince z depeszami, wyszedł 14.06. w drogę powrotną na Jamajkę razem z fregatą Medusa, z którą jednak stracił kontakt w nocy; o godz.13 dnia 16.06, kiedy okręt znajdował się między Petit Goave a Petite Anse, natknął się na dwa korsarskie szkunery z Gonaives, które ruszyły za nim w pościg; wiatr osłabł do tego stopnia, że wszystkie trzy jednostki zaczęły poruszać się na wiosłach; na horyzoncie pokazał się czwarty szkuner, pod brytyjską banderą, ale po zbliżeniu się do Anglików zmienił banderę na francuską i otworzył ogień. Walka trwała ponad godzinę, jednak znalazłszy się wobec trzech przeciwników i nie mogąc uciec, Seaton poddał swój okręt. Stał się on ponownie francuskim szkunerem korsarskim, tym razem o nazwie Poisson Volant. Załoga: 40; uzbrojenie: 4 działa i 8 działek relingowych. Raz jeszcze schwytany przez Brytyjczyków, u wybrzeży Ameryki Północnej, 6.05.1796. Być może nie wprowadzony więcej w Royal Navy do aktywnej służby, w każdym razie sprzedany w 1799. Z jego dwóch brytyjskich dowódców Prevost dożył stopnia wiceadmirała, ale Seaton zmarł już w 1799.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz Kluska




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1546
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 22:30, 09 Lut 2011    Temat postu:

Panie Krzysztofie dziękuje za odpowiedź.
Poproszę o opisanie angielskich danych i losów hiszpańskich liniowców zdobytych podczas zajmowania Hawany 11.06.1762r: 74 działowych Infante (wod. 1750) oraz Soberano (wod. 1755) oraz 70 działowca Reina (wod. 1743.05.25).
Pozdrawiam Janusz.


Ostatnio zmieniony przez Janusz Kluska dnia Śro 22:32, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Czw 0:04, 10 Lut 2011    Temat postu:

Chętnie bym się dowiedział, skąd u Pana ten upór w podawaniu fałszywej daty zdobycia Hawany. Brytyjskie wojska lądowe generała hrabiego Albemarle, osłaniane przez flotę adm. George’a Pococka, rozpoczęły desant na Kubie siódmego czerwca 1762 r. Pomysł, że po czterech dniach Hawana miałaby się już poddać, jest zdumiewający! W rzeczywistości obrońcy opierali się Anglikom przeszło dwa miesiące i skapitulowali dopiero w drugiej dekadzie sierpnia. Wywiesili białą flagę na znak chęci rozpoczęcia negocjacji 11.08.1762 i zapewne w książce, z której Pan korzysta, chochlik drukarski przerobił to na 11.06.1762, nie zamykając górnego kółeczka w dacie miesiąca. Najwyższy czas skorygować sobie ową literówkę. Po dwóch dniach układów Hiszpanie podpisali akt kapitulacji 13.08.1762 i ten dzień przyjmuje się za formalną datę przejęcia przez Brytyjczyków dziewięciu liniowców spośród tuzina stojących w Hawanie, choć naprawdę zdobywcy zaczęli wkraczać do miasta 14.08.1762, a rzeczywiste daty obsadzenia poszczególnych okrętów załogami pryzowymi mogły się i tak różnić o dzień czy dwa.

Losy wszystkich 70-działowców hiszpańskich zdobytych w sierpniu w Hawanie były niemal identyczne – formalnie wcielone do Royal Navy jako 74-działowce o teoretycznej załodze 650, faktycznie przestały w portach bez żadnego zatrudnienia i bez żadnego uzbrojenia aż do sprzedaży na rozbiórkę.
Infante/San Luiz Gonzaga, pod angielską banderą jako Infanta o wymiarach 171’6” x 51’4” x 22’5” i tonażu 1919 ton, doprowadzony 27.05.1763 do Portsmouth, zakupiony 8.07.1763, reperowany w Portsmouth od kwietnia do listopada 1765, sprzedany 26.04.1775.
Soberano/San Gregorio, pod angielską banderą jako Soverano o wymiarach 175’0” x 49’7” x 21’0” i tonażu 1875 ton, doprowadzony 19.08.1763 do Portsmouth, zakupiony 15.06.1763, rozbiórkę w Portsmouth zakończono 14.08.1770.
Reina, pod angielską banderą jako Reyna o wymiarach 173’2” x 48’7” x 22’1” i tonażu 1779 ton, zakupiony 15.06.1764, sprzedany w Portsmouth 13.05.1772.

Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz Kluska




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1546
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 18:49, 10 Lut 2011    Temat postu:

Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź. Za błąd z mojej strony przepraszam, został już przeze mnie skorygowany.
A co stało się z okrętami które były wówczas w budowie w Hawanie, mam na myśli San Carlos (80 działowy), Santiago (60 lub 80 działowy).
Pozdrawiam Janusz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:55, 10 Lut 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu MUSQUITO (zdobyty 1793).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Czw 20:20, 10 Lut 2011    Temat postu:

SAN CARLOS, SANTIAGO
Kiedy Brytyjczycy zdecydowali się wymienić w traktacie pokojowym Hawanę na Florydę, przed opuszczeniem miasta (w lipcu 1763) zniszczyli oba liniowce na pochylniach.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Czw 20:21, 10 Lut 2011    Temat postu:

MUSQUITO
Pierwotnie francuski szkuner korsarski Vénus, zbudowany w Indiach Zachodnich w 1793. Tonaż około 70 ton, uzbrojenie: 4 x 3-f i dwa działka relingowe. Zdobyty przez Brytyjczyków w 1793, kupiony dla Royal Navy w 1794 i wcielony pod nazwą Musquito, jako szkuner 6-działowy. Wymiary: 55’4” x 16’11” x 6’4”, tonaż 71 ton. Załoga: 30. Uzbrojenie: 4 x 3-f. stacjonował na Jamajce, a jego pierwszym dowódcą był por. John Fenton. Od 1795 dowodził nim por. John Boucher M’Farlane. W maju 1795 pochwycił w pobliżu Kuby (albo w pobliżu brzegów USA) francuski żaglowiec korsarski Rasoir National (6 dział, 80 ludzi). W 1798 dowodził nim por. John Whyte. Kiedy eskortował mały konwój, został zdobyty przez trzy fregaty hiszpańskie u północnych wybrzeży Kuby 16.09.1798 (a nie w 1799, jak twierdzą m.in. Colledge i Demerliac), mimo że próbował się przed nimi schronić na płyciznach portu Padre.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 18:40, 11 Lut 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu EARL (od 1701).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6579
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Pią 19:31, 11 Lut 2011    Temat postu:

Brander Earl (Earl Gally, Earl Galley) został podarowany Koronie przez rząd Jamajki w lutym 1702. Najprawdopodobniej stacjonował w Indiach Zachodnich (na Jamajce) i nigdy się nie pojawił w Europie. Ostatni raz wymieniany na listach w 1707, ale może sprzedany już w lutym 1705 lub 1706.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz Kluska




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1546
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 0:08, 12 Lut 2011    Temat postu:

Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź.
Poproszę o opisanie danych i losów hiszpańskiego liniowca 64 działowego Conquistador (wod. 1745) zdobytego w 1748r przy zajmowaniu Hawany.
Pozdrawiam Janusz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 220, 221, 222  Następny
Strona 25 z 222

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin