Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 192, 193, 194  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:37, 31 Paź 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów i ewentualnych odstępstw od danych projektowych typu Leda fregaty LACEDEMONIAN (1812).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:43, 31 Paź 2012    Temat postu:

Zbudowana w królewskiej stoczni w Portsmouth, zwodowana 21.12.1812, miała wg dokumentów absolutnie dokładnie takie wymiary (wszystkie!), jak w projekcie, a mimo tego oficjalnie większy tonaż – 1073 tony. Zanurzenie z przodu 10’6”, z tyłu 14’9” (ale przy zabraniu zapasów do służby na placówce zagranicznej – odpowiednio 17’10” i 18’8”). Ukończono ją 23.02.1813. Miała uzbrojenie minimalnie różniące się od projektowanego, ponieważ na pokładzie rufowym zamiast 2 dział 9-funtowych i 12 karonad 32-funtowych niosła 14 karonad 32-funtowych. Od początku w aktywnej służbie, wyprawiona na wody północnoamerykańskie 2.06.1813. Po zakończeniu wojny z USA wycofana w 1815 do rezerwy w Portsmouth. Rozebrana do 22.11.1822.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 18:34, 03 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów i danych okrętu ALLIANCE (zdobyty 1795).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:30, 03 Lis 2012    Temat postu:

Holenderska fregata 36-działowa Alliantie, zbudowana w 1788 (lub w 1785) w admiralicji Amsterdamu, zwodowana 20.06.1788. Wymiary w stopach amsterdamskich: długość dolnego pokładu 139’8”, szerokość 37’8”, głębokość 15’8”, wysokość międzypokładowa 5’8”. W 1793 należała do eskorty konwoju skierowanego z Holandii na Morze Śródziemne. W 1795 dowodził nią kapitein-luitenant C. de Jager. Wysłana na wody norweskie, aby chronić powracające okrężną drogą holenderskie statki wschodnioindyjskie. Jednostka zdobyta przez Brytyjczyków u wybrzeży Norwegii 22.08.1795. Wcielona do Royal Navy pod nazwą Alliance, pierwotnie jako fregata 32-działowa. Wymiary: 130’9” x 34’10” x 12’1”. Tonaż 697 ton. Załoga: 215. Uzbrojenie: na pokładzie dolnym 26 dział 12-f, na pokładzie rufowym 4 działa 6-f i 4 karonady 24-f, na pokładzie dziobowym 2 działa 6-f. Wyposażana w Sheerness do 7.12.1795. Jednak potem zdecydowano się używać jej w charakterze 20/22-działowego transportowca marynarki, o załodze 121 ludzi i uzbrojeniu złożonym chyba tylko z 14 dział 6-f. Wyposażany w Deptford do 27.01.1796, w kwietniu pożeglował na Morze Śródziemne. W następnym roku rejs na Morze Śródziemne rozpoczął w połowie marca, a w 1798 – w czerwcu. W lutym 1799 przebywał z eskadrą Troubridge’a pod Aleksandrią, na początku marca przeszedł pod rozkazy komodora Smitha, w kwietniu i maju uczestniczył w skutecznej obronie Akry przed generałem Bonaparte. Po remoncie w Woolwich od maja do sierpnia 1800, znowu operował na Morzu Śródziemnym w latach 1800-1801. Sprzedany w Sheerness w maju 1802.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 19:00, 04 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów i danych okrętu AUGUSTA (zakupiony 1795).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:54, 04 Lis 2012    Temat postu:

Zwykła barka, kupiona w 1795 przez Royal Navy dla pełnienia roli kanonierki. Wyposażona do tej służby w Plymouth w okresie od sierpnia do końca września 1795. Nadal stała w Plymouth w czerwcu 1801. Nie wiadomo, co się z nią stało potem.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:28, 05 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów fregaty SEAHORSE (1794).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:16, 05 Lis 2012    Temat postu:

Zbudował ją Marmaduke Stalkartt w Rotherhithe, została zwodowana 11.06.1794. Wykańczana w Deptford do 16.09.1794. Oprócz uzbrojenia projektowanego miała na pokładzie rufowym 4 karonady 24-f, a na pokładzie dziobowym 2 takie karonady. Wysłana w 1794 na wody irlandzkie, gdzie łapała francuskich korsarzy w sierpniu 1796. Pod koniec października 1796 w miejsce karonad 24-funtowych nakazano wstawić na niej karonady 32-f. Już we wrześniu tego samego roku zdobyła hiszpański okręt koło La Coruna, a w styczniu 1797 pożeglowała na Morze Śródziemne. Brała udział w nieudanym ataku Nelsona na Santa Cruz 25.07.1797. W październiku 1797 nakazano zmienić 18-funtówki z głównego pokładu na krótszy i lżejszy model. Znowu chwytała francuskich korsarzy na irlandzkich wodach w styczniu 1798 i kolejny raz pożeglowała na Morze Śródziemne w marcu 1798. Walczyła pod Maltą, Aleksandrią, Damiettą, Neapolem, wróciła do Anglii w październiku 1799. Wyznaczona okrętem flagowym Kontradm. Bickertona popłynęła na Morze Śródziemne 23.05.1800. W 1801 operowała na tym morzu, a w 1802 w Indiach Wschodnich. Wycofana do rezerwy w październiku 1802. Wprowadzona do aktywnej służby w czerwcu 1803 i od razu wysłana na Morze Śródziemne, gdzie z powodzeniem walczyła do 1805. W 1806 należała do eskadry Jamajki, w kwietniu 1807 skierowana na Morze Śródziemne. W słynnej bitwie 5.07.1807 zdobyła na Morzu Egejskim wielką fregatę turecką i zatopiła turecką korwetę, potem chwytała też jednostki korsarskie. Wycofano ją do rezerwy w czerwcu 1811. Remontowana w Woolwich od sierpnia do października 1812, wprowadzona do aktywnej służby i w listopadzie 1812 wysłana na wody Ameryki Północnej. Rok później zatopiła francuskiego korsarza na kanale La Manche, ale w sierpniu 1814 ponownie działała przeciwko Amerykanom na Potomacu. W 1815 nosiła na pokładzie rufowym 14 karonad 32-f, a na pokładzie dziobowym 2 działa 9-f i 2 karonady 32-f. Wycofana do rezerwy w Plymouth we wrześniu 1815. Rozebrana tam w lipcu 1819.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 18:44, 06 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów fregaty TAMAR (1796).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:41, 06 Lis 2012    Temat postu:

Zbudowana w państwowej stoczni w Chatham z miękkiego, nietrwałego drewna (najprawdopodobniej zwykłej sosny), zwodowana 26.03.1796, ukończona 21.06.1796 i od razu wprowadzona do aktywnej służby. W lutym 1797 skierowana na wody Jamajki. Schwytała w Indiach Zachodnich w 1797 chmarę francuskich okrętów korsarskich – minimum 9 sztuk do sierpnia. W grudniu 1797 była przez moment flagowcem lorda Seymoura podczas rejsu między Anglią a Karaibami, ale i tak w tym miesiącu zdobyła w Indiach Zachodnich jeszcze dwa francuskie okręty korsarskie. Działała na wodach zachodnioindyjskich w charakterze jednostki krążowniczej do 1800, biorąc między innymi udział w nieudanym ataku na Puerto Rico, w zdobyciu Surinamu i powiększając swoje konto o przynajmniej trzy dalsze okręty nieprzyjaciela (w tym 28-działową korwetę francuską). Po zawarciu pokoju w Amiens odstawiona do rezerwy w Chatham w sierpniu 1802. Nie wróciła do służby po rozpoczęciu nowej fazy wojny, wymowne świadectwo szybkiego gnicia. Rozebrana w Chatham w styczniu 1810.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:45, 07 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis losów fregaty HOTSPUR (1810).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:31, 07 Lis 2012    Temat postu:

Zbudowana w stoczni George’a Parsonsa w Warsash, zwodowana 13.10.1810, ukończona w Portsmouth 9.02.1811 i od razu wprowadzona do aktywnej służby na kanale La Manche. Zniszczyła trzy kanonierki francuskie na wschód od Barfleur (8.09.1811); zdobyła francuski okręt korsarski 13.05.1813, amerykański – 26.10.1813. Wyprawiona do Indii Zachodnich w 1814. Pod koniec 1815 wycofana do rezerwy w Portsmouth. Rozebrana w Sheerness w styczniu 1821.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 18:54, 09 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu CAESAR (1853).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 4640
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:22, 09 Lis 2012    Temat postu:

Drewniany dwupokładowiec śrubowy, 91-działowy. Tonaż 2767 albo 2761 ton, wyporność 3250 ton. Długość między pionami 63,4 m czy 63,2 m, szerokość z poszyciem 17,1 m, głębokość 7,1 m, zanurzenie z przodu 5,9 m, z tyłu 6,9 m. Wyposażony w dwucylindrowy (średnica cylindrów 148 cm, skok tłoków 99 cm), poziomy silnik z tłokiem rurowym firmy Penn, o mocy 400 koni nominalnych i 1420 koni indykowanych, który pozwalał na rozwijanie prędkości 10,3 węzła. Wymiary kolumn masztowych (długość x średnica): grotmaszt 20,42 m x 1,02 m, fokmaszt 18,59 m x 0,94 m, bezanmaszt 15,70 m x 0,69 m. Uzbrojenie planowane: na dolnym pokładzie 20 dział haubicznych 8-calowych (65-cetnarowych, o długości 9’0”) i 12 dział 32-funtowych (58-cetnarowych, o długości 9’6’’), na górnym pokładzie 8 dział haubicznych 8-calowych (65-cetnarowych, o długości 9’0”) i 24 działa 32-funtowe (58-cetnarowe, o długości 9’6’’), na pokładzie rufowym 16 dział 32-funtowych (42-cetnarowych, o długości 8’0”), na pokładzie dziobowym 10 dział 32-funtowych (42-cetnarowych, o długości 8’0”). Uzbrojenie rzeczywiste: na dolnym pokładzie 32 działa haubiczne 8-calowe (65-cetnarowe), na górnym pokładzie 32 działa 32-funtowe (56-cetnarowe), na pokładach odkrytych 26 dział 32-funtowych (42-cetnarowych) i 1 działo 68-funtowe (95-cetnarowe). Załoga: 850-860 ludzi.
Zbudowany w Pembroke wg planów Komisji Admiralicji. Zamówiony 28.06.1847 Jako żaglowiec 90-działowy, rozpoczęty w sierpniu 1848, ponownie zamówiony – wg nieco zmodyfikowanych planów – 18.10.1848. Jego przebudowę na śrubowiec nakazano 30.10. Lub 22.11.1852. Okręt zwodowano (z problemami) w sierpniu 1853, w okresie od 7.08. lub 8.08. do 10.08. Ukończony 26.03.1854.
Od 21.01.1854 pod kmdr Johnem Robbem, wszedł w skład Floty Bałtyckiej podczas wojny krymskiej. Dołączył do reszty floty 3.04. pod Kopenhagą. Działał też na Bałtyku w 1855, ciągle dowodzony przez Johna Robba. W 1856 jako jeden z nielicznych okrętów brytyjskich (i jeden z dwóch tylko liniowców) zdążył pojawić się na Bałtyku przed zawarciem pokoju paryskiego. Wycofany do rezerwy w 1857. Znajdował się w stanie gotowości bojowej do 1862.
Został sprzedany na rozbiórkę firmie C.J. Mare w kwietniu 1870.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1418
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 19:00, 11 Lis 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PRINCE ALBERT = PRINCESS ROYAL (1853).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 192, 193, 194  Następny
Strona 100 z 194

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin