 |
www.timberships.fora.pl Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 18:55, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętów BEE, MOSQUITO i WASP (zbudowane w ?1817 w Penetang).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Czw 20:02, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Trzy bliźniacze szkunery (typ Bee) zbudowane w 1817 w Penetanguishene nad zatoką Georgian, flankującą od północnego wschodu jezioro Huron. Wymiary: 43’0” x 14’6” x ?, tonaż 40 ton. Losy nieznane.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 18:29, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów ?kutra WOLF (zbudowany w 1816 w Cowes).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Pią 20:27, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nic nie wiem, aby taki okręt w Royal Navy w ogóle istniał.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 18:36, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź (odpowiedź negatywna jest równie dobra jak pozytywna a czasem nawet lepsza, ten Wolf nigdzie nie pasował ).
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera BERMUDA (zakupiony 1819).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Ostatnio zmieniony przez knowak dnia Sob 18:39, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Sob 19:54, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Co do kutra Wolf, to zwracam uwagę, że był taki, i to zbudowany Cowes, tyle że w 1801, może więc komuś pomyliły się tylko daty.
Bermuda był zbudowanym w 1818 szkunerem, kupionym przez Royal Navy w 1819 i zatrudnionym w charakterze tendra o 50-osobowej załodze. Skierowany z Halifaxu na Bermudy, zatonął po drodze w marcu 1821 z całą załogą, blisko Bermudów.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 18:42, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera BULLFROG (zakupiony 1838).
Panie Krzysztofie, mam taki tender z takielunkiem kutra, WOLF, 1801 zbudowany w stoczni White, Cowes (55' x 19', 81 BM, 8 dział), 1826 rozebrany w Portsmouth. Zapewne chodziło o niego, on był przekazany do Revenue Sevice. Proszę o uzupełnienie danych i losów.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Nie 20:38, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Uzupełnienia do kutra Wolf z 1801:
dokładne wymiary 54’9” x 19’7” x 8’11”
uzbrojenie 6 x 6-f i 2 x 3-f
rozebrany w 1829, nie 1826.
Bullfrog to 4-działowy szkuner używany na jednym z jezior amerykańskich/kanadyjskich, kupiony przez rząd 17.08.1838. Jednostka o tonażu 96 ton. Żaglowiec ten sprzedano w 1841.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 18:41, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów kutra PRINCE AUGUSTUS FREDERICK (1816).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Pon 19:20, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Z grupy okrętów, o których jedyne informacje podał Colledge, nie zdradzając równocześnie źródła. W rezultacie nie ma innych danych, niż te pochodzące od niego.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 18:33, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PANDOUR (zdobyty 1798).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Wto 19:39, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pierwotnie francuski okręt korsarski Eugénie, zbudowany w Nantes, wyposażony do służby w lutym 1793. Korweta trójmasztowa. Tonaż 200-300 ton, uzbrojenie: początkowo 16 x 4-f i 12 działek relingowych, potem (jeszcze w 1793) 14 x 4-f i 2 x 6-f, od października 1796 od 10 do 16 dział. Załoga: 107-120. Pod koniec 1793 albo w marcu 1794 zarekwirowany przez rząd i być może przetaklowany na bryg (albo został brygiem jeszcze przed rekwizycją). Nośność 176 ton, wyporność 300 ton, przybliżone wymiary: 81’ x 24’ x ?. Załoga 94-106. Uzbrojenie: 16 dział. Między lutym a czerwcem 1795 przeszedł z Lorient do Saint Nazaire, pełnił służbę eskortową między Rochefort a Brestem oraz służbę krążowniczą między Quiberon a Brestem. W lutym 1796 zwrócony w Breście armatorowi i ponownie wyposażony w Nantes do służby korsarskiej. Zdobyty przez Anglików 16.03.1798 na wodach u zachodniego podejścia do kanału La Manche i przyprowadzony do Plymouth 4.05.1798. Wcielony do Royal Navy pod nazwą Pandour, formalnie jako 16-działowy, gładkopokładowy slup trójmasztowy albo slup z takielunkiem brygu. Wymiary: 85’10” x 25’11,75” x 11’11”, tonaż 243 tony. Załoga: 86. Uzbrojenie: 16 x 6-f. W rzeczywistości nie został jednak nigdy wprowadzony do aktywnej służby pod brytyjską banderą, stojąc sobie cały czas bezczynnie w Plymouth. Przemianowany na Wolf w 1800, rozebrany w marcu 1802.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz Kluska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 18:01, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Panie Krzysztofie.
Poproszę o podanie brytyjskich danych francuskiej fregaty Nymphe (wod. 18.08.1777), zdobytej 10.08.1780 i o opisanie w jakich okolicznościach utracono te fregatę.
Pozdrawiam Janusz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 18:30, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera COCKBURN (zakupiony 1822).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6516
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Śro 20:05, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Anglicy wcielili tę jednostkę do Royal Navy jako fregatę 36-działową o tonażu 938 ton. Wymiary: 141’4,5” (lub 143’4”) x 38’3,25” x 11’9”. Załoga: 255. Uzbrojenie pokładu głównego: 26 x 12-f. Uzbrojenie pokładu rufowego: pierwotnie 8 x 6-f; w styczniu 1793 – 8 x 12-f; około 1797 – 8 karonad 32-f; około 1808 – 12 karonad 32-f. Uzbrojenie pokładu dziobowego: pierwotnie 2 x 6-f; w styczniu 1793 – 4 x 12-f; w październiku 1793 – 1 x 6-f i 4 x 12-f; c.1797 – 4 karonady 32-f; c.1808 – 2 x 9-f i 2 karonady 32-f.
Wracała w grudniu 1810 z rejsu krążowniczego u wybrzeży Norwegii i zbliżyła się do lądu w okolicach Aberdeen o świcie 18.12. Zmieniła kurs na południowy. Później tego dnia dostrzeżono z jej pokładu Bell Rock i zmieniono kurs na May Island, której światła widziano krótko, bowiem się zachmurzyło. Kontynuowano hals na tym samym kursie aż ponownie ukazały się światła, które pilot oraz nawigator zidentyfikowali zgodnie jako światła z May Island. Około 9.45 przed dziobem nagle pojawił się ląd, przerzucono pospiesznie ster, ale fregata i tak wpakowała się na skały - przedziurawiły jej dno. Woda wdzierała się szybko do kadłuba, który przechylił się na silnie na sterburtę. Odcięto maszty i wystrzelono z działa na znak wzywania pomocy. Załoga otrzymała rozkaz przedostania się na brzeg przy wykorzystaniu szczątków omasztowania. Jednostka unosiła się na morzu, pełna wody, jeszcze następnego ranka, ale ostatecznie uległa zagładzie. Okazało się, że rozbiła się o skałę Devil’s Ark w pobliżu Dunbar. Światła tak pechowo wzięte za pochodzące z wyspy May były w rzeczywistości paleniskami wypalaczy wapna pracującymi w Broxmouth.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|