Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 221, 222, 223  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Wto 18:35, 26 Kwi 2011    Temat postu:

Royal Charlotte albo Charlotte był 10-działowym slupem jeziorowym zbudowanym w 1764 na Navy Island (na Niagarze). Znajdował się w służbie aż do zgnicia, które nastąpiło nie wcześniej niż w 1771 i nie później niż w 1779.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 17:35, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu DISCOVERY (zakupiony 1775).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Śro 21:01, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Pierwotnie węglowiec Diligence, zbudowany w 1774 przez firmę G. & N. Langbourne we Whitby. Kupiony przez marynarkę wojenną w styczniu 1776 i przemianowany na Discovery. Wymiary: 91’5” x 27’5” x 11’5”, tonaż 299 ton. Wyposażanie w Deptford w charakterze trójmasztowego okrętu wypraw badawczych zakończono 13.05.1776. Uzbrojenie: 8 małych dział i 8 półfuntowych działek relingowych. Załoga: 70 (3 oficerów, 55 podoficerów i marynarzy, 11 żołnierzy piechoty morskiej, jeden nadliczbowy). W lutym 1776 oddany pod dowództwo kapitana Charlesa Clerke. Wszedł w skład zespołu do realizacji trzeciej wyprawy Jamesa Cooka (w poszukiwaniu Przejścia Północno-Zachodniego między Pacyfikiem a Atlantykiem na północ od Kanady). Discovery i Resolution miały wyruszyć razem w lipcu 1776, ale Clerke znalazł się chwilowo w więzieniu dla dłużników za niezapłacone rachunki swojego brata. W rezultacie dogonił Cooka dopiero w listopadzie 1776 w Kapsztadzie. Dalej oba okręty dotarły do Tasmanii 26.01.1777, w lutym do Nowej Zelandii, w marcu znalazły się przy wyspach Cooka, w sierpniu zawinęły na Tahiti, w styczniu 1778 dopłynęły do Hawajów. Od 7.03 do 26.04 znajdowały się u wybrzeży Oregonu i cieśniny Nootka, od maja do września badały wody Alaski, Aleutów, Arktyki i u wybrzeży Rosji. Zimę 1778/1779 spędziły na Hawajach. W lutym 1779 Cook został tam zamordowany przez krajowców i dowództwo wyprawy przejął Clerke. Ponownie wyruszył na północ, na poszukiwanie Przejścia Północno-Zachodniego, znalazł się u brzegów Kamczatki, wszedł w Cieśninę Beringa, dotarł do 69 stopnia szerokości północnej, ale dalej przez zwarte pole lodowe się już nie przebił i zawrócił na południe. Chorujący od dłuższego czasu Clerke zmarł 22.08.1779, a dowództwo okrętu przejął por. James King. Ekspedycja udała się na południowy zachód, przez wody japońskie, chińskie, Ocean Indyjski do Kapsztadu, gdzie zawinięto 22.05.1780. Discovery i Resolution powróciły ostatecznie do Anglii 4.10.1780. Między grudniem 1780 a majem 1781 Discovery został wyposażony w Woolwich do pełnienia roli uzbrojonego transportowca z załogą 15-24 ludzi, ale pozostawiono go w tym porcie w charakterze jednostki stoczniowej. Rozebrany w Chatham w październiku 1797.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:56, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu DISCOVERY (zakupiony 1741).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Czw 19:50, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Statek handlowy (pinka) zbudowany w 1739. Kupiony przez Royal Navy 20.4.1741 i wcielony jako 14/12/10-działowy okręt wypraw badawczych, pod nazwą Discovery. Wymiary: 74’6” x 22’6,5” x 8’0,75”, tonaż 154 tony. Załoga: 30, potem 20, w końcu 14 ludzi. Uzbrojenie: początkowo 12, potem 10 lekkich dział oraz 12 (potem 4 lub 6) działek relingowych. Wyposażany w Deptford do maja 1741. Wcielony do aktywnej służby w 1741 w celu uczestniczenia razem ze slupem Furnace (ex-keczem moździerzowym) w wyprawie poszukującej Przejścia Północno-Zachodniego.
Dowódcą wyprawy został commander Christopher Middleton z Furnace, natomiast żaglowcem Discovery dowodził por. (commander?) William Moor. Okręty wyruszyły z Anglii w czerwcu 1741, dotarły do rzeki Churchilla (w Zatoce Hudsona) w sierpniu, i tam przezimowały. Opuściły ją z końcem czerwca następnego roku i pożeglowały na północ cieśniną Sir Thomas Roe’s Welcome (dziś Roes Welcome Sound). Dotarły do cypla na szerokości 65 stopni 10 minut, który nazwano Przylądkiem Dobbsa. Wolną wodę za nim po dokładnym przebadaniu uznano tylko za estuarium wielkiej rzeki, którą Middleton nazwał Rzeką Wagera na cześć ówczesnego pierwszego lorda admiralicji, adm. Charlesa Wagera (dziś Zatoka Wagera). Kolejny odkryty cypel nazwano Przylądkiem Nadziei, ale nadzieja znowu ich zawiodła, ponieważ dalej nie było poszukiwanego przejścia, tylko zamknięta zatoka, ochrzczona Repulse Bay. Jedyne inne wyjście z niej wiodło na południowy wschód, przez niedającą się wówczas przebyć Zamarzniętą Cieśninę (Frozen Strait). Wśród załóg szerzył się szkorbut, więc Middleton zdecydował o rezygnacji z dalszych poszukiwań i powrocie do Anglii – żaglowce przybyły na Tamizę 2 października 1742. Zgodnie z rozkazem Admiralicji z 9.10.1742 Discovery został wyposażony jako transportowiec do służby w Gibraltarze. Zatrudniony tam w charakterze jednostki stoczniowej. Sprzedany w Gibraltarze 6.05.1750.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 17:47, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera BOSTON (1764).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Pią 19:27, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Boston był 8-działowym szkunerem jeziorowym zbudowanym w 1764 na Navy Island (na Niagarze). Służył na jeziorze Erie oraz przynajmniej na jednym z jezior Huron, Michigan, Górnym. W 1768 odstawiony do rezerwy, spłonął w wyniku wypadku.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 18:04, 30 Kwi 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ACTIVE (1782).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Sob 18:57, 30 Kwi 2011    Temat postu:

Dane o tym okręcie (jak zresztą o gromadzie innych drobnoustrojów o nazwie Active) są wysoce niepewne. Być może chodzi o bryg kupiony przez Royal Navy w 1780, używany w 1781 na wodach północnoamerykańskich pod dowództwem por. Delance’a. Skreślono go z listy floty w 1782.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 17:34, 01 Maj 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu FORTITUDE (? 1782).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Nie 18:56, 01 Maj 2011    Temat postu:

Handlowy bryg Fortitude został kupiony przez Royal Navy najprawdopodobniej w 1782 i był używany bez zmiany nazwy jako slup z takielunkiem brygu. Losy nieznane.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:51, 02 Maj 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HARMAN (przejęty 1702).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Pon 19:15, 02 Maj 2011    Temat postu:

Harman był branderem sprezentowanym Koronie brytyjskiej przez lokalny rząd Jamajki w lutym 1702. Jako nienadający się do dalszej służby został zatopiony 26.02.1705 w Port Royal na Jamajce.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1627
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:39, 03 Maj 2011    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu EXPEDITION (zdobyty 1618).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6613
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Wto 19:23, 03 Maj 2011    Temat postu:

Wiem o nim tylko z Colledge’a, zatem jedynie to, co on podał.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 221, 222, 223  Następny
Strona 37 z 223

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin