Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 209, 210, 211 ... 220, 221, 222  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 14:30, 16 Maj 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu LUDLOW CASTLE (1724).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Wto 12:37, 17 Maj 2022    Temat postu:

Ludlow Castle z 1724 to 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został gruntownie przebudowany w Woolwich z 42-działowca tej samej nazwy, zbudowanego w Sheerness w 1707 i skierowanego do stoczni 3.02.1721. Nową stępkę położono 3.02.1722. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Okręt wodowano 1.02.1724.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’0” x 33’2,5” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 595 ton. Odnośnie artylerii brak całkowitej pewności.
Od 1724 do 1727 okrętem dowodził kmdr John St. Loo (St Lo), skierowany z konwojem do Nowej Fundlandii. 26 lipca 1728 komendę sprawował kmdr Joseph Lingen. Ludlow Castle został wycofany do rezerwy w październiku 1729. Od 1.04.1731 do 1733 jego kapitanem był kmdr Aubrey Beauclerk, wysłany na Barbados. Okręt przeszedł remont w Portsmouth w okresie od czerwca do października 1735. Od 30.08.1739 dowodził nim kmdr John Craford, skierowany w kwietniu 1740 do wzmocnienia eskadry wiceadm. Vernona w Indiach Zachodnich. Tam Craford zmarł 9.11.1740, a komendę przejął 13.11.1739 kmdr James Cusack (Cuzack). Ludlow Castle - tymczasowo przystosowany do pełnienia roli moździerzowca - brał udział w słynnym (nieudanym) ataku Vernona na Cartagenę w marcu 1741, bombardując foty w Małej Cieśninie (Boca Chica). Od 21 kwietnia 1741 kapitanem okrętu był kmdr Daniel Hore. Jednostka przebywała cały czas w Indiach Zachodnich. W 1742 dowodził nią tymczasowo por. Samuel Scott. W październiku 1742 należała do eskadry Jamajki. Komendę nad okrętem przejął 11.01.1742/1743 kmdr Charles Steevens. W Anglii budowano już nowy 44-działowiec o nazwie Ludlow Castle, a 25.01.1744 komodor Knowles nakazał aby stary, tu omawiany, użyć na Antigui w charakterze hulka. Ten Ludlow Castle zdążył jeszcze mieć w 1744 dwóch kapitanów - komandora Thomasa Somersa i - być może (Charnock temu energicznie zaprzeczał, a biorąc pod rozwagę geografię, niemal na pewno miał rację, mimo stanowiska niektórych dzisiejszych autorów) Williama Gordona. W każdym razie dwupokładowiec został wycofany z aktywnej służby już we wrześniu 1744. Eksploatowano go w roli hulka do 1749, gdy tymczasem nowy Ludlow Castle był na wodzie już od końca lipca 1744, od 1745 w ogniu intensywnych działań. Zatem, by uniknąć pomyłek, stary Ludlow Castle nazwano Ludlow Castle Hulk. Formalność tego przemianowania może budzić wątpliwości. Hulk sprzedano z marynarki w 1749.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 11:02, 24 Maj 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu KINSALE (1724).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Śro 7:16, 25 Maj 2022    Temat postu:

Kinsale (Kingsale) z 1724 to 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został gruntownie przebudowany w Portsmouth z 36-działowca tej samej nazwy, zbudowanego w Kinsale (Kingsale) w 1700 i skierowanego do stoczni w styczniu 1722/23. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Okręt wodowano 13.04.1724, ukończono do maja 1725.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’0” x 33’6” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 607 ton. Odnośnie artylerii brak całkowitej pewności.
Od 1725 okrętem dowodził kmdr Richard Girlington (Garlington), skierowany do zachodniej Afryki oraz Indii Zachodnich. W 1728 komendę przejął kmdr Vere Beauclerk, wysłany do Nowej Fundlandii. W latach 1729-1731 kapitanem Kinsale był kmdr William Hervey, który w 1730 pożeglował do Gibraltaru i Salé, w 1731 operował na Morzu Śródziemnym we flocie adm. Wagera. Okręt remontowano w Sheerness do stycznia 1731/32. Od 1734 dowodził nim kmdr John Forrester, przydzielony w 1734 do floty adm. Norrisa, która w 1735 pożeglowała do Lizbony. Następnie Forrester podążył na wody Jamajki, gdzie zmarł 12.07.1737. W lipcu 1737 komendę nad okrętem przejął więc commander Harcourt Masters, awansowany do rangi captain 3.01.1737/38. Mastersa skierowano do wybrzeży Afryki i potem na Jamajkę. Od 1740 kapitanem Kinsale kmdr John Russell, ale już w czerwcu 1740 zdecydowano, aby dwupokładowiec zmienić w hulk. Został rozebrany w Woolwich w czerwcu 1741.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:44, 30 Maj 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PEARL (1726).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Śro 6:12, 01 Cze 2022    Temat postu:

Pearl z 1726 to 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został gruntownie przebudowany w Deptford z 40-działowca tej samej nazwy, zbudowanego w Rotherhithe w 1708 zgodnie z wzorcem z 1706 i skierowanego do stoczni w na przełomie lat 1722/23. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Okręt wodowano 17.10.1726.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’0” x 33’2” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 595 ton. Artylerię miał też całkowicie zgodną ze wzorcem.
Od 1727 okrętem dowodził kmdr Hugh Middleton. Ten doświadczony oficer niezbyt przejął się drobiazgowymi rozkazami, jakie otrzymał od admiralicji, a w rezultacie stanął 6.10.1727 przed sądem wojennym i został zdymisjonowany. Jego następcą był - od listopada 1727 - kmdr Samuel Pitman, skierowany ku Wyspom Podwietrznym. Zmarł jednak na Antigui 5.10.1728. W 1729 komendę nad okrętem operującym w Indiach Zachodnich przejął kmdr John Trotter. Od 1731 kapitanem Pearl był kmdr Fitzroy Henry Lee, wysłany do Gwinei w 1731. Wrócił do Anglii w 1732. Okręt remontowano i wyposażano w Woolwich od stycznia do kwietnia 1733. W latach 1733-1736 znów dowodził nim kmdr John Trotter, służąc w Indiach Zachodnich. Kolejny remont Pearl przeszedł w Sheerness w okresie październik 1737 - maj 1738. Od lipca 1738 lub raczej od 1739 dowodził nim kmdr Edward Legge. Okręt pożeglował 23.07.1739 z eskadrą wiceadm. Vernona do Lizbony. Przez trzy miesiące patrolował wody między Lizboną a Oporto. Od 30 czerwca 1740 jego dowódcą był kmdr Matthew Mitchell (Michell), skierowany w składzie eskadry Ansona na "Morza Południowe", czyli w tym wypadku na Pacyfik wokół przylądka Horn. Zespół wyruszył z St. Helen's 18.09.1740. Lecz perturbacje personalne spowodowały, że już na Maderze komodor powierzył Mitchellowi komendę okrętu Gloucester, a kapitanem Pearl został mianowany kmdr Dandy Kidd. Ten też zbyt długo na 40-działowcu nie zagościł, ponieważ zmarł już 23.01 (czy 31.01) 1740/41 podczas przechodzenia spod Wyspy Św. Katarzyny do portu San Julian na wybrzeżu Patagonii. Następny kapitan Pearl, kmdr George Murray, zgubił eskadrę 10 marca u południowego krańca Ziemi Ognistej - po przejściu przez Cieśninę de le Maire - i wycofał się na Atlantyk, zawijając 6.06 do Rio de Janeiro z załogą ciężko doświadczoną przez śmierć i choroby (głównie szkorbut), a w rezultacie nie wziął ostatecznie udziału w rejsie Ansona dookoła świata. Pearl przeszedł z Rio de Janeiro na Barbados, gdzie dotarł 5.02.1741/42. W lipcu 1742 nadal przebywał w rejonie Barbados, skąd wrócił wkrótce do Anglii. Wyprawa zakończyła karierę okrętu, który nakazano 22.04.1743 rozebrać. Jednak zamiast tego został sprzedany 28.06.1744.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 9:22, 07 Cze 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu LARK (1726).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Śro 11:27, 08 Cze 2022    Temat postu:

Lark z 1726 to następny 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został niby gruntownie przebudowany w Woolwich z 40-działowca tej samej nazwy, zbudowanego w Rotherhithe w 1703, ale naprawdę tamten rozebrano w Sheerness w 1723 i jedynie resztki z rozbiórki przesłano do Woolwich dla wykorzystania w tym nowym. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Jednostkę zamówiono 29.06.1723, stępkę położono 17.10.1723. Zwodowano okręt 2.08.1726.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’2” x 33’3” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 598 ton. Artylerię miał niezgodną ze wzorcem, bowiem 12-funtówki z dolnego pokładu charakteryzowały się długością tylko 8,5 stopy (zamiast standardowych 9 stóp), a 6-funtówki z górnego pokładu charakteryzowały się długością tylko 8 stóp (zamiast standardowych 8,5 stóp).
Od 1727 okrętem dowodził kmdr John Gray, skierowany do Indii Zachodnich, w 1728 wysłany na Jamajkę. Lark wrócił do Wielkiej Brytanii w 1729 i został wycofany do rezerwy. Od 1730 jego kapitanem był kmdr John Cockburn, wysłany do zachodniej Afryki i na Jamajkę. Cockburn zmarł na Barbados 29.04.1731. Odtąd komendę nad Lark sprawował commander Cornelius Mitchell, awansowany do stopnia captain 14.06.1731. W kwietniu 1732 okręt wycofano do rezerwy. Był remontowany w Portsmouth od lipca 1732 do marca 1733. Od listopada 1739 dowodził nim na wodach krajowych kmdr John Durell. Od 1741 komendę nad Lark sprawował kmdr George Graham, któremu powierzono osłonę konwoju zmierzającego z Wysp Brytyjskich do Turcji. Od września 1741 okręt, którego kapitanem był teraz kmdr Rupert Waring, eskortował konwój do Indii Zachodnich, gdzie miał zostać na Jamajce w roli hulka. Dotarł na miejsce w sierpniu 1742 i najpóźniej od listopada 1742 stacjonował w Port Royal jako hulk do stawiania masztów. Gdy 20.10.1744 obok niego cumował 50-działowiec Greenwich, przechodzący remont i wyposażany, w wyspę uderzył straszliwy huragan - m.in. przewrócił i zatopił obie wspomniane jednostki, powodując śmierć blisko 200 ludzi.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 15:03, 19 Cze 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ADVENTURE (1726).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pon 20:41, 20 Cze 2022    Temat postu:

Adventure z 1726 to następny 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został formalnie gruntownie przebudowany w Portsmouth z 40-działowca tej samej nazwy, zbudowanego w Sheerness w 1709 zgodnie z ustaleniem z 1706, ale tamten okręt skierowano w listopadzie 1724 na rozbiórkę w Plymouth. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Jednostkę zamówiono 23.02.1725, stępkę położono 20.11.1724. Dwupokładowiec zwodowano 4.06.1726.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’6” x 33’3” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 598 ton. Artylerię miał całkowicie zgodną ze wzorcem, czyli 12-funtówki (20 sztuk) z dolnego pokładu charakteryzowały się długością 9 stóp, a 6-funtówki (20 sztuk) z górnego pokładu charakteryzowały się długością 8,5 stopy.
Od stycznia 1727/28 do lipca 1731 okrętem dowodził kmdr Robert Maccarthy, znany pod honorowym tytułem lorda (wicehrabiego) Muskerry (miałby do niego pełne prawo jako syn irlandzkiego hrabiego Clancarty, gdyby tenże nie okazał wierności obalonemu królowi Jakubowi II); początkowo żaglowiec operował na wodach krajowych, w eskadrze wiceadm. Charlesa Wagera; w latach 1729-1730 był u wybrzeży Afryki i w Indiach Zachodnich. Po wycofaniu do rezerwy, Adventure przeszedł remont w Portsmouth od października 1731 do czerwca 1732. Jednak do służby wrócił dopiero w 1739, kiedy kmdr Richard Norris (kapitan tego okrętu od maja 1739 do połowy marca 1739/40) otrzymał rozkaz pożeglowania na nim do Nowej Fundlandii. Przebywał na tamtych wodach m.in. we wrześniu 1739. Już w 1740 zdecydowano się przekształcić Adventure w hulk, co zrealizowano w Deptford od lipca do sierpnia. Nie uchroniło to okrętu od rozbiórki w czerwcu 1741 (w Deptford).
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 12:27, 27 Cze 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PRINCESS LOUISA (1728).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Wto 7:04, 28 Cze 2022    Temat postu:

Princess Louisa z 1728 to następny 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został formalnie gruntownie przebudowany w Woolwich z 40-działowca Launceston, zbudowanego w Portsmouth w 1711 zgodnie z ustaleniem z 1706, ale tamten okręt skierowano na rozbiórkę/przebudowę w Woolwich w kwietniu 1726. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Jednostkę zamówiono 1.06.1726, o nowej nazwie zdecydowano 16.07.1728. Dwupokładowiec zwodowano 8.08.1728.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’1” x 33’4” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 602 tony. Brak pewnych informacji na temat długości dział.
Od 1729 do 1730 okrętem dowodził na Morzu Śródziemnym kmdr John Byng. Od 1731 (do września tego samego roku) kapitanem Princess Louisa był kmdr Charles Cotterel, też służący na Morzu Śródziemnym. Dwupokładowiec wycofano do rezerwy i dopiero w 1734 komendę nad nim objął kmdr John Trevor, przydzielony do floty adm. Waltona w Nore. Od 5.03.1734/35 dowódcą był kmdr Thomas Bradley. Okręt w 1735 operował na wodach krajowych, w 1736 został wysłany do Indii Zachodnich. Pod koniec 1736 skierowano go z Downs do Hellevoetsluis w celu eskortowania królewskiego jachtu i towarzyszeniu królowi podczas rejsu; pilot zaręczał, że jest wystarczająco głęboko na wejście w nocy 29.12.1736 do holenderskiego portu, ale Princess Louisa wpakował się na piaszczystą mieliznę i został rozbity przez fale (16 ludzi utonęło).
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 15:26, 04 Lip 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu TORRINGTON (1729).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6522
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Śro 6:42, 06 Lip 2022    Temat postu:

Torrington z 1729 to następny 40-działowy dwupokładowiec wzorca z 1719. Został gruntownie przebudowany w Deptford z 40-działowca Charles Galley, zbudowanego w Deptford w 1710 jako przebudowana fregato-galera tej nazwy, o formalnie bardzo długiej historii (fregato-galera zwodowana w 1676, przebudowana w Woolwich w 1693 bardziej na fregatę niż galerę, przebudowana w latach 1709-1710 na 40-działowiec zgodnie z ustaleniem z 1706, zatopiony w 1726 jako falochron w Sheerness!). Przebudowę nakazano 13.05.1726, o nowej nazwie - Torrington - zdecydowano w lipcu 1729. Parametry i charakterystykę wzorca z 1719 podałem przy opisie żaglowca Hector z 1721. Dwupokładowiec zwodowano 17.07.1729.
Jego rzeczywiste wymiary wynosiły: 124’0” x 33’2” x 14’0”, tonaż konstrukcyjny 595 ton. Brak pewnych informacji na temat długości dział, ale raczej miał je krótsze niż "standardowe", tzn. 12-funtówki z dolnego pokładu były tylko o długości 8,5 stopy, a 6-funtówki z górnego pokładu sięgały tylko 7,5 stopy.
Od 18 lipca 1729 do 1731 okrętem dowodził kmdr Philip Vincent, wysłany w grudniu 1728 na Morze Śródziemne z wyznaczonym nowym ambasadorem w Turcji na pokładzie. Od 10 maja 1731 kapitanem dwupokładowca Torrington był Robert Fytche, bazujący na Downs, chociaż miał pożeglować z eskadrą Wagera na Morze Śródziemne. W grudniu 1731 Fytche objął komendę nad innym okrętem, a Torrington przeszedł remont od stycznia do marca 1731/32 i został odstawiony do rezerwy. Od 18.04.1732 do 1736 dowodził jednostką kmdr William Parry, najpierw na kanale La Manche, w 1733 skierowany do Afryki, w 1734 znów na wodach kanału La Manche, w latach 1735-1736 w okolicach Nowej Fundlandii. Po remoncie i wyposażeniu w Woolwich w 1737 dowództwo okrętu objął (formalnie już 25.12.1736) kmdr Thomas Trefusis, operujący na wodach krajowych. Od 1738 kapitanem był kmdr William Knight, wysłany w marcu 1738 w składzie eskadry komodora Browna do Indii Zachodnich, gdzie przybyto pod koniec kwietnia 1738 i gdzie Torrington przebywał też w latach 1739-1740. Przed wybuchem wojny z Hiszpanią zawinął (na rozkaz Browna) do Hawany, by zebrać informacje na temat szykowanej przez Hiszpanów ekspedycji przeciwko Georgii. W sierpniu 1739 stacjonował na Jamajce w eskadrze Browna, we wrześniu 1739 tamże - w eskadrze adm. Vernona. W listopadzie 1740 Torrington zdobył w Indiach Zachodnich hiszpański slup. Następnym dowódcą okrętu był od 5.03.1740/41 kmdr Edward Herbert, którego szybko zastąpił kmdr Francis Parry. Torrington wrócił z Indii Zachodnich do Anglii w maju 1741 w osłonie konwoju. Po przeglądzie stanu okrętu nakazano go 17.11.1741 rozebrać. Jednak został sprzedany 12.07.1744.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:13, 11 Lip 2022    Temat postu:

Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu Seagull, który występuje u Colledge'a tak: Seagull cutter. 1814. (In service 1825). (Revenue vessel ?). Renamed Adder 16.04.1817.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 209, 210, 211 ... 220, 221, 222  Następny
Strona 210 z 222

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin