 |
www.timberships.fora.pl Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 17:38, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu RUSSELL (1822).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Czw 20:29, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ostatni z 74-działowców typu Armada (zwanego też typem Inspektorów, typem Conquestadore, typem Vengeur, popularnie typem 40 Rozbójników), zaprojektowanego w 1806 przez inspektorów marynarki Williama Rule i Johna Henslowa lub Henry’ego Peake’a (w czerwcu 1806 Henslow przestał być inspektorem, a Peake zaczął). Dane projektowe: długość 176’0”, szerokość 47’6”, głębokość 21’0”, tonaż 1741 ton. Projektowane uzbrojenie: na pokładzie dolnym 28 dział 32-funtowych; na pokładzie górnym 28 dział 18-funtowych; na pokładzie rufowym 4 działa 12-funtowe i 10 karonad 32-funtowych; na pokładzie dziobowym 2 działa 12-funtowe i 2 karonady 32-funtowe. Załoga: 590 ludzi.
Zamówiony 6.01.1812 w Deptford. Zaczęty w sierpniu 1814 ale wobec końca wojen napoleońskich prace przy nim bardzo spowolniono. Został zwodowany 22.05.1822. Był trzymany pod dachem w Sheerness do kwietnia 1834. Ukończono go w Sheerness w lipcu 1835.
Został wprowadzony w 1835 do aktywnej służby. Od 9.07.1835 do stycznia 1839 dowodził nim kmdr William Henry Dillon. Okręt wysłano w połowie sierpnia z Portsmouth do Lizbony i na Morze Śródziemne. Jesienią 1835 znów przebywał na Tagu, a zimą 1835/1836 i na wiosnę 1836 był w Vigo. Potem w Lizbonie aż do wiosny 1837, następnie w rejonie Malty i we wschodniej części Morza Śródziemnego. W styczniu 1939 wycofano go do rezerwy.
W 1839 uzbrojenie zredukowano do 72 dział i zmieniono: na pokładzie dolnym 4 haubiczne działa 8-calowe (o masie 65 cetnarów, długości 9’0”) i 24 działa 32-funtowe (o masie 56 cetnarów, długości 9’6”); na pokładzie górnym 28 dział 32-funtowych (o masie 41/42 cetnarów, długości 8’0”); na spardeku 4 działa 32-funtowe (o masie 41/42 cetnarów, długości 8’0”) i 12 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów, długości 4’0”). Do lipca 1848 dodano na dolnym pokładzie 2 haubiczne działa 8-calowe kosztem dwóch 32-funtówek. W 1848 Russell znajdował się w Sheerness.
W 1854 nakazano przerobić ten liniowiec na 60-działowy, śrubowo-żaglowy okręt blokadowy, grupy Cornwallis. Prace zaczęto 7.10.1854 w Sheerness, Russell zszedł z doku 2.02.1855. Ukończono go 6.06.1855. Odtąd miał długość 176’6”, szerokość 48’3,75”, głębokość 21’0”, tonaż 1751 ton, wyporność 2903 tony. Otrzymał dwucylindrowy silnik poziomy z tłokami rurowymi (średnica cylindrów 30,25”, skok tłoków 30”) firmy John Penn & Son, o mocy nominalnej 200 koni i mocy indykowanej 578 koni, który napędzając pojedynczą śrubę pozwalał uzyskiwać marną (ale zgodną z intencjami) prędkość około 6,7 węzła. Uzbrojenie: na pokładzie dolnym 24 działa 32-funtowe (o masie 56 cetnarów, długości 9’6”) i 4 haubiczne działa 8-calowe (o masie 65 cetnarów, długości 9’0”); na pokładzie górnym 26 dział 32-funtowych (o masie 50 cetnarów, długości 9’0”); na spardeku 4 haubiczne działa 10-calowe (o masie 85 cetnarów, długości 9’4”) i 2 działa 68-funtowe (o masie 95 cetnarów, długości 10’0”). Załoga: 600 ludzi.
Od 3.02.1855 do 16.05.1856 dowodził nim kmdr Francis Scott. W 1855 i 1856 Russell należał do Floty Bałtyckiej podczas wojny krymskiej. Przebywał w Queenstown 20.03.1856. Brał udział w rewii floty na Spithead 23.04.1856. Wycofany do rezerwy w Sheerness 16.05.1856.
Od lutego 1858 (czy stycznia 1859) do lutego (lub marca) 1864 okręt Straży Wybrzeża w Falmouth, dowodzony kolejno przez czterech komandorów. Rozebrany w 1865.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 17:44, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HERO (1819).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Nie 22:50, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Czy na pewno chodzi o rok 1819?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 17:22, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, rzeczywiście nie chodzi o 1819, moja pomyłka, przepraszam. Chodzi o 1816 i okręt WELLINGTON.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Pon 20:03, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ten okręt przez chwilę nosił nazwę Hero. Żaglowy liniowiec 74-działowy typu Armada, o charakterystyce i danych projektowych podanych przy okręcie Russell. Wymiary rzeczywiste: długość 176’6”, szerokość 48’5”, głębokość 21’0”, zanurzenie z przodu 13’3”, z tyłu 17’7”, tonaż 1757 ton.
Zamówiony 6.01.1812 w Deptford. Zaczęty w lipcu 1813, zwodowany 21.09.1816, ukończony w Woolwich w okresie 1.10-6.12.1816. Przemianowano go na Wellington 4.12.1816. Wobec zakończenia wojen napoleońskich był trzymany pod dachem w Woolwich od grudnia 1816 do marca 1848. Wyposażony w okresie grudzień 1840 – styczeń 1841 jako baza w Sheerness. Nakazano 13.08.1845 przebudowę tego liniowca na żaglowo-śrubowy okręt blokadowy, ale polecenie odwołano 17 dni później. Wprowadzony oficjalnie do służby pierwszego marca 1848 (dowódca kmdr David Price), od czerwca 1848 pełnił funkcję koszar przejściowych i składu w Sheerness, a także flagowca superintendenta stoczni w Sheerness. Przekazany w styczniu 1854 (lub w 1857) Straży Wybrzeża. Od listopada 1857 (albo od 25.04.1859) okręt strażniczy rezerwy w Plymouth. W okresie 25.04.1859-25.05.1860 dowodził nim kmdr Robert Spencer Robinson, od 25.05.1860 do 13.07.1860 – kmdr Astley Cooper Key, a od 14.07.1860 do 15.07.1861 – kmdr Frederick Cannon. Wellingtona wypożyczono 10.05.1862 liverpoolskiemu stowarzyszeniu Juvenile Reformatory na jednostkę do ćwiczeń i przemianowano na Akbar. Został zwrócony marynarce 1.01.1908, sprzedany w Chatham 8.04.1908 firmie T.W. Ward Ltd i rozebrany w Morecambe.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 17:46, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu AGINCOURT (1817).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Czw 20:13, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Żaglowy liniowiec 74-działowy typu Armada, o charakterystyce i danych projektowych podanych przy okręcie Russell. Wymiary rzeczywiste: długość 175’11,25”, szerokość 48’4,25”, głębokość 21’0”, zanurzenie z przodu 13’0”, z tyłu 18’3”, tonaż 1747 ton.
Zamówiony 6.01.1812 w Plymouth. Zaczęty w maju 1813, zwodowany 19.03.1817, ukończony w kwietniu 1817 z przeznaczeniem do rezerwy. Wobec zakończenia wojen napoleońskich był trzymany pod dachem do 1842. Wyposażony w okresie luty – maj 1842 do operacji pełnomorskich. Klasyfikowany od 1839 jako 72-działowiec, o uzbrojeniu podanym przeze mnie przy opisie Russella. Wprowadzony oficjalnie do służby 1.02.1842 z przeznaczeniem do Indii Wschodnich, na okręt flagowy kontradm. Thomasa Johna Cochrane’a. Liniowcem dowodził od 1.02.1842 do maja 1845 kmdr Henry William Bruce (szwagier kontradmirała). Od 6.05.1845 do 4.09.1847 kapitanem okrętu nadal działającego na Dalekim Wschodzie pod flagą kontradm. Cochrane’a był kmdr William James Hope Johnstone. Od sierpnia 1845 do lipca 1846 załoga liniowca zwalczała piratów na Borneo, Agincourt zawijał też podczas przerw w działaniach do Hongkongu i Manili. Od stycznia 1848 pełnił funkcję okrętu treningowego i składu w Plymouth/Devonport. Pierwszym dowódcą jednostki w tej roli mianowano komandora Williama Bowena Mendsa. W 1859 i 1860 Agincourt służył jako koszary przejściowe w Devonport. Przemianowany na Vigo 29.04.1865. Okręt szpitalny dla chorych na cholerę od maja 1866. Koszary przejściowe w Plymouth od 1870. Sprzedany firmie Castle & Sons w październiku 1884. Rozbiórkę w Charlton zakończono najpóźniej 5.01.1885.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 18:34, 26 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HERCULES (1815).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Pon 20:05, 26 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Żaglowy liniowiec 74-działowy typu Armada, o charakterystyce i danych projektowych podanych przy okręcie Russell. Wymiary rzeczywiste: długość 176’1”, szerokość 47’7,25”, głębokość 21’0”, zanurzenie z przodu 13’6”, z tyłu 17’10”, tonaż 1750 ton.
Zamówiony 16.05.1809 i ponownie 6.12.1811 w Chatham. Zaczęty w sierpniu 1812, zwodowany 5.09.1815, ukończony 17.11.1815 z przeznaczeniem do rezerwy. Stał w Sheerness. Remontowany w Sheerness i Chatham od listopada 1830 do stycznia 1836. Wprowadzony do służby w marcu 1836. Do 1837 dowodził nim na wodach krajowych (ale z zawijaniem też do Lizbony i Kadyksu jesienią 1836 oraz wiosną 1837, a w lipcu 1837 do Corunny) kmdr Maurice Frederick Fitzhardinge Berkeley. Od 16.08.1837 do stycznia 1839 kapitanem okrętu był kmdr John Toup Nicolas. Okręt stacjonował wówczas głównie w Lizbonie, jednak w okresie styczeń-luty 1838 został wyposażony w Plymouth jako transportowiec wojska. Od 25.01.1839 do stycznia 1840 jego kapitanem był kmdr Edward Barnard. W lutym 1839 podążył z Plymouth na wody Barbados i Jamajki, przewoził żołnierzy z Indii Zachodnich do Halifaxu, wrócił do Plymouth 7.06.1839 i wkrótce znów pożeglował do Lizbony. Wrócił do Anglii pod koniec października 1839, został wycofany do rezerwy w styczniu 1840. Do 1846 stał w rezerwie w Sheerness. Od grudnia 1847 do lutego 1848 przystosowany w Chatham do przewozu drewna z Indii do Chatham. Wprowadzony do służby w grudniu 1847 w charakterze okrętu zaopatrzeniowego. Od sierpnia 1851 przebywał na Malcie w roli koszar przejściowych. Od września do października 1852 przystosowany w Chatham do pełnienia funkcji okrętu dla emigrantów. Od 7.09.1852 jego kapitanem był commander Benjamin Baynton. Hercules wyruszył w grudniu 1852 z blisko ośmiuset emigrantami ze Szkocji do Australii. Z uwagi na epidemie ospy i febry musiał zawinąć po drodze do Cork, skąd 14.04.1853 popłynęło na jego pokładzie dalej tylko 380 emigrantów. Okręt dotarł do Adelajdy 25.07.1853 z 375 emigrantami. W lecie 1853 zawijał do Melbourne, oraz Sydney, przewożąc pasażerów. Wysłany 28.08.1853 z Sydney do Hongkongu dla pełnienia tam roli składu i koszar przejściowych. Sprzedany w Hongkongu 22.08.1865 Chińczykowi Hop-tai-loon na rozbiórkę.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 17:34, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu DEFENCE (1815).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Wto 19:39, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Żaglowy liniowiec 74-działowy typu Armada, o charakterystyce i danych projektowych podanych przy okręcie Russell. Wymiary rzeczywiste: długość 174’0”, szerokość 47’8,5”, głębokość 21’0,5”, zanurzenie z przodu 13’3”, z tyłu 18’0”, tonaż 1754 tony. Początkowo planowano dla niego nazwę Marathon.
Zamówiony 23.03.1809 w Chatham. Zaczęty w maju 1812, przemianowany na Defence 3.01.1815, zwodowany 25.04.1815, ukończony 7.06.1815 z przeznaczeniem do rezerwy. Nigdy nie wprowadzony do aktywnej służby. Stał w Sheerness - od października 1817 pod dachem. W latach 1842-1846 znajdował się w Chatham. W okresie od lipca 1848 do września 1851 przebudowano go w Sheerness i Portsmouth na hulk więzienny. W tym charakterze stacjonował w Woolwich do 1857. Rankiem 14.07.1857 dostrzeżono dym wydobywający się z przedniej części ładowni, w miejscu, gdzie składowano węgiel. Płomienie (podejrzewano samozapłon lub wynik nielegalnego palenia tytoniu przez jednego z więźniów) rozprzestrzeniały się szybko – ludzie zostali przeniesieni na pobliski hulk, a na pokład wkroczyli strażacy ze stoczni i arsenału. Pożar udało się po wielu godzinach opanować, ale wrak nadawał się już tylko do rozbiórki. Ukończono ją w Woolwich 21.01.1858.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 17:36, 29 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu BENBOW (1813).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6576
Przeczytał: 3 tematy
|
Wysłany: Czw 19:38, 29 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Żaglowy liniowiec 74-działowy typu Armada, o charakterystyce i danych projektowych podanych przy okręcie Russell. Wymiary rzeczywiste: długość 176’3,5”, szerokość 47’11”, głębokość 21’0”, zanurzenie z przodu 12’6”, z tyłu 17’3”, tonaż 1773 tony.
Zamówiony 11.06.1808 w Rotherhithe w prywatnej stoczni firmy Samuel & Daniel Brent. Zaczęty w lipcu 1808, zwodowany 3.02.1813, ukończony 17.05.1813 w Woolwich. Wprowadzony do aktywnej służby w kwietniu 1813 pod komandorem Richardem Pearsonem. Przybył z Downs do Portsmouth 12.07.1813. Wysłany 9.03.1814 z Portsmouth do Indii Zachodnich w osłonie konwoju. Wyruszył 4.08.1814 z St. Thomas do Anglii w eskorcie konwoju z Demerara. Dotarł do Portsmouth 22.09.1814. Wycofano go tu do rezerwy w październiku 1814. Stał w Portsmouth do 1839, częściowo przechodząc naprawy, przebudowy (dostał w 1820 okrągłą rufę Seppingsa) i zmiany wyposażenia. Wyposażony do służby na morzu w okresie kwiecień-czerwiec 1839. Otrzymał wówczas artylerię składającą się z 72 dział i karonad: na pokładzie dolnym 4 haubiczne działa 8-calowe (o masie 65 cetnarów, długości 9’0”) i 24 działa 32-funtowe (o masie 56 cetnarów, długości 9’6”); na pokładzie górnym 28 dział 32-funtowych (o masie 41/42 cetnarów, długości 8’0”); na spardeku 4 działa 32-funtowe (o masie 41/42 cetnarów, długości 8’0”) i 12 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów, długości 4’0”). Od 9.04.1839 do maja 1842 dowodził nim kmdr Houston Stewart. Okręt skierowano jesienią 1839 na Morze Śródziemne, gdzie w 1840 brał udział w działaniach wojennych floty adm. Stopforda u wybrzeży syryjskich. Wiosną 1840 zatrzymywał między Faro i Mesyną jednostki neapolitańskie i sycylijskie. W lecie bombardował Trypolis. We wrześniu i październiku zajął wyspę Aronad, atakował (bez powodzenia) Tartus 26.09, uratował konsulów z Aleppo i Aleksandretty, zajął Latakię, przewoził broń dla górali z Libanu. Uczestniczył w najważniejszym wydarzeniu tego konfliktu, bombardowaniu i zdobyciu twierdzy Saint Jean d’Acre 3.11.1840. Do marca 1841 kontrolował wycofywanie się Egipcjan z Syrii. Operował potem na Morzu Egejskim, chroniąc grupę powstańców z Kandii przed zemstą Turków. W maju 1842 został wycofany do rezerwy w Sheerness. W 1845 rozważano możliwość "ostrzyżenia" go do wielkiej fregaty, ale żadnych prac w tym kierunku nie podjęto. Od lutego 1848 pełnił w Sheerness rolę koszar żołnierzy piechoty morskiej. We wrześniu 1854 przystosowany do pełnienia roli kulka więziennego dla rosyjskich jeńców z wojny krymskiej. W sierpniu 1859 zmieniony w hulk węglowy. Sprzedany firmie Castle na rozbiórkę 23.11.1892.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Ostatnio zmieniony przez kgerlach dnia Sob 20:59, 31 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 17:20, 31 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu GLOUCESTER (1812).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|