Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 220, 221, 222  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:52, 21 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu TYNE (1826).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Czw 23:37, 21 Lis 2013    Temat postu:

28/26-działowa jednostka 6 rangi, mała fregata drewniana lub duża korweta. Zaprojektowana przez Roberta Seppingsa w 1825. Długość 125’0”, szerokość 32’6”, głębokość 9’6”, tonaż 516 ton. Uzbrojenie projektowe: na pokładzie głównym 20 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów), na pokładzie rufowym 6 karonad 18-funtowych (o masie 10 cetnarów), na pokładzie dziobowym dwa działa 9-funtowe. W 1839 niosła 26 dział, w tym na pokładzie głównym 2 działa 32-funtowe o masie 25 cetnarów (długości 6’0”) i 18 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów), na spardeku 6 dział 18-funtowych (o masie 15 cetnarów, długości 5’6”). Załoga: 175.
Jednostka zbudowana w Woolwich. Zamówiona 9.06.1825, zaczęta w listopadzie 1825, zwodowana 30.11.1826, ukończona 5.03.1827.
Pierwszym kapitanem fregaty był kmdr James Kearney White. W lecie 1827 Tyne weszła w skład Eskadry Eksperymentalnej (złożonej z małych jednostek), którą dowodził kontradm. Hardy. Zderzyła się 25.09.1827 koło wysp Scilly ze szwedzkim transportowcem drewna i musiała wrócić na remont. Służyła potem w Indiach Zachodnich i na Bermudach, gdzie White zmarł 2.03.1828. Od 17.05.1828 do czerwca 1830 jednostką dowodził kmdr Richard Grant. W połowie czerwca 1828 operowała na wodach Nowej Fundlandii; odeszła 19.10.1829 z Halifaxu na Bermudy dla przezimowania. Opuściła Bermudy 7.05.1830 kierując się do Portsmouth, gdzie dotarła 27.05.1830. Od 21.10.1830 do stycznia 1834 jej kapitanem był kmdr Charles Hope, wysłany w 1831 ku wybrzeżom Ameryki Południowej. Zawinęła do Rio de Janeiro 10.07.1831. Wróciła do Portsmouth 18.06.1832. Operowała na wodach angielskich i irlandzkich do końca września. Wyszła 30.09.1832 z Falmouth, kierując się ku Teneryfie i wodom Ameryki Południowej. Przebywała w Rio de Janeiro w styczniu i kwietniu 1833. Wycofana do rezerwy 25.01.1834 w Portsmouth.
Od 30.01.1834 do 1837 dowodził nią na Morzu Śródziemnym (od około czerwca 1834) kmdr Henry John Chetwynd, wicehr. Ingestrie. Wróciła do Portsmouth 8.04.1837. Od 5.09.1837 do 1841 jej dowódcą na Morzu Śródziemnym był kmdr John Townshend. Wróciła na Spithead 12.11.1841. Następnie jednostka znajdowała się (od 25.11.1841) w rezerwie w Portsmouth. Od 18.04.1843 dowodził nią na Morzu Śródziemnym kmdr William Nugent Glascock. W 1846 operowała u wybrzeży Lewantu.
Od marca 1847 pełniła rolę składu zapasów w Plymouth. Okręt zaopatrzeniowy (o zredukowanej artylerii) od 1848 lub od grudnia 1850. W 1851 dwukrotnie wysłany z zapasami na wody Ameryki Południowej. Dowodził nim szyper (nawigator) Peter Wellington. W 1854 okręt służył na Bałtyku podczas wojny krymskiej, a jego dowódcą był J. B. Tucker. Tyne został wysłany 28.03.1856 z zapasami ku południowym wybrzeżom Ameryki Południowej. Okręt odstawiono do rezerwy w 1857. Sprzedano go 17.02.1862 firmie Castle & Beech na rozbiórkę.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
de Villars




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 127
Przeczytał: 13 tematów


PostWysłany: Pią 15:43, 22 Lis 2013    Temat postu:

Cytat:
Drewniany slup 19-działowy, gładkopokładowy, zaprojektowany przez komandora Johna Hayesa. Hayes był wprawdzie synem admirała, ale za stryjecznego dziadka miał głównego szkutnika w stoczni Deptford. W latach 1774-1787 przeszedł tam praktykę, zyskał dobre podstawy wiedzy inżynierskiej i mimo kontynuowania potem kariery w marynarce (gdzie doszedł do stopnia kontradmirała) wykonał projekty 7 różnych okrętów zbudowanych dla Royal Navy.
Wolf miał długość 113’4,5”, szerokość 30’10,25”, głębokość 7’8,75”, tonaż 455 ton. Załoga: 125. Uzbrojenie pierwotne: dwa dziobowe działa 6-funtowe i 16 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów). W 1838 dziobowe 6-funtówki zastąpiono dwiema działonadami 32-funtowymi (o masie 25 cetnarów, długości 6’0”).

Liczba 19 dział to literówka czy okręt ten faktycznie nosił jeszcze jakieś jedno, niewymienione działo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pią 17:02, 22 Lis 2013    Temat postu:

W tym wypadku literówka. Miało być 18. Zaraz poprawię.
Krzysztof Gerlch
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 19:30, 22 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu CHALLENGER (1826).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pią 22:39, 22 Lis 2013    Temat postu:

28-działowa jednostka 6 rangi. Kolejny okręt zaprojektowany (też w 1825) przez komandora Johna Hayesa. Długość 125’7,5”, szerokość 32’8,5”, głębokość 9’3,25”, tonaż 603 tony. Uzbrojenie: na pokładzie głównym 20 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów), na pokładzie rufowym 6 karonad 18-funtowych (o masie 10 cetnarów), na pokładzie dziobowym dwa działa 9-funtowe. Załoga: 175 ludzi.
Jednostka zbudowana w Portsmouth. Zamówiona 9.06.1825 w Pembroke, ale zaczęta w listopadzie 1825 w Portsmouth, zwodowana 14.11.1826, ukończona 9.03.1827.
Pierwszym kapitanem fregaty/korwety był (tymczasowo) commander Joseph Harrison. Wiosną i latem 1827 Challenger należał do eskadry eksperymentalnej, realizującej próby własności żeglarskich różnych okrętów w rejonie kanału La Manche i na wodach Portugalii. Miał popłynąć latem 1828 do Halifaxu, Quebeku i Nowej Fundlandii, ale nie wiem czy do tego doszło. Od 5.11.1828 do 12.06.1833 jednostką dowodził kmdr Charles Howe Fremantle, wysłany w rejon Przylądka Dobrej Nadziei, do Indii Wschodnich i Australii. Fremantle 2.05.1829 objął w formalne posiadanie – w imieniu Jerzego IV – całe zachodnie wybrzeże Australii. W 1830 i 1831 okręt zawijał do rozmaitych portów w Indiach, 29.09.1831 pożeglował z Bengalu do Chin, w 1832 był w Indiach (maj, sierpień) i Australii. Wyszedł z Sydney 11.11.1832 kierując się przez Valparaiso i Rio de Janeiro do Portsmouth, gdzie dotarł 30.05.1833. Od 14.06.1833 jednostką dowodził kmdr Michael Seymour. Została przydzielona do eskadry Ameryki Południowej. Wyruszyła na tamte wody z Portsmouth 19.10.1833. Operowała w rejonie Rio de Janeiro i Falklandów. W styczniu 1834 okrążyła Przylądek Horn, w połowie lutego przebywała w Valparaiso. W połowie czerwca znajdowała się w Callao. Wróciła na Atlantyk. Wyszła 1.04.1835 z Rio de Janeiro, kierując się ku Talcahuano (w Chile). Posuwano się na północ wzdłuż wybrzeża chilijskiego w trudnych warunkach pogodowych, od 17.05 nie mogąc ustalić pozycji z powodu braku widoczności słońca. Jednostka wpakowała się 19.05 na mieliznę koło Punta Molguilla i pomimo prób uwolnienia była stopniowo coraz silniej rozbijana prze fale. Niektórzy członkowie załogi zginęli, większość przedostała się na ląd, gdzie założyła obóz obronny. Ostatecznie opuszczono wrak 8 czerwca, przenosząc obóz do ujścia rzeki Lebu. Resztki żaglowca spalili potem Indianie. Ustalono, że jednostkę zniósł z kursu silny prąd.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:42, 25 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu VOLAGE (1825).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pon 23:15, 25 Lis 2013    Temat postu:

28-działowa jednostka 6 rangi. Zaprojektowana i zbudowana przez najstarszy rocznik uczniów szkoły szkutniczej w Portsmouth. Długość 113’0”, szerokość 31’10”, głębokość 8’9”, tonaż 516 ton. Uzbrojenie projektowe: na pokładzie głównym 20 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów), na pokładzie rufowym 6 karonad 18-funtowych (o masie 10 cetnarów), na pokładzie dziobowym dwa działa 9-funtowe. W 1838 uzbrojona w 26 dział, w tym na pokładzie głównym 2 działa 32-funtowe o masie 25 cetnarów (i długości 6’0”) oraz 18 karonad 32-funtowych (o masie 17 cetnarów); na spardeku 6 dział 18-funtowych (o masie 15 cetnarów, długości 5’6”). Załoga: 175 ludzi.
Jednostka zbudowana w Portsmouth. Zamówiona 10.06.1819, zaczęta w sierpniu 1819, zwodowana 20.02.1825, ukończona 26.01.1826.
Pierwszym kapitanem fregaty/korwety był od 13.09.1825 do 12.03.1827 kmdr Richard Saunders Dundas, wysłany na Daleki Wschód. Z Sydney jednostka wyszła 8.01.1827 kierując się do Valparaiso. Na wodach Ameryki Południowej przejściowo dowództwo sprawował (od 12.03.1827 do 12.09.1827) commander Thomas Bourchier. Na początku kwietnia 1827 okręt przebywał w Callao. Od 13.09.1827 do 1829 dowodził Volage kmdr Michael Seymour, wciąż u wybrzeży Ameryki Południowej (w 1828 był w Callao). Od 9.10.1829 do stycznia 1833 kapitanem jednostki był kmdr lord Colchester. Volage wyszła z Portsmouth 26.12.1829, raz jeszcze skierowana na wody Ameryki Południowej, gdzie pozostawała w lipcu 1830. W 1831 przewiozła do Cherbourga ex-cesarza i cesarzową Brazylii. Pod koniec 1832 należała do eskadry wiceadm. Malcolma, blokującej porty Holandii. Od 13.04.1833 dowódcą jednostki był kmdr George Bohun Martin, skierowany w czerwcu 1833 na Morze Śródziemne. Na tamtych wodach dowództwo sprawował od 1.11.1835 do 1837 kmdr Peter Richards. Okręt wrócił do Portsmouth 14.07.1837. Następnie dowództwo objął 27.11.1837 kmdr Henry Smith, którego wysłano na Daleki Wschód. Jednostka brała udział w zdobyciu Adenu (w styczniu 1839) i w pierwszej wojnie opiumowej (dotarła do Hongkongu 30.08.1839). Smith zdał komendę nad okrętem 30.06.1840, a nowym dowódcą został na wodach chińskich tymczasowo commander William Warren. W tamtym rejonie komendę nad Volage przejął tymczasowo 26.12.1840 kmdr George Augustus Elliot i sprawował ją do 30.08.1841. Jego zadaniem było odwiezienie do Anglii kontradm. George’a Elliota (swego ojca), który właśnie wtedy ustąpił z naczelnego dowództwa w Chinach. Od 30.08.1841 do 1.02.1845 jednostką dowodził kmdr William Dickson, przydzielony do Eskadry Ameryki Północnej i Indii Zachodnich.
Od kwietnia 1847 Volage był nieuzbrojonym okrętem badawczym. Od 1.03.1847 do 6.12.1850 dowodził nim kmdr Thomas Graves, dokonujący badań hydrograficznych na Morzu Śródziemnym.
Okręt wyposażono w Sheerness w 1855 w charakterze magazynu prochu (stacjonował blisko Chatham); wysłano na Bałtyk podczas wojny krymskiej (wypożyczony Departamentowi Wojny) jako okręt amunicyjny. Dowodził nim wówczas nawigator (szyper) H. Hitchins czy John C. Hutchings. Żaglowiec wziął udział w rewii floty na Spithead w kwietniu 1856. Skierowany do Chatham w 1860. Sprzedany w 1874, jego rozbiórkę zakończono w Chatham 12.12.1874.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 18:27, 26 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu SATELLITE (1826).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Wto 23:35, 26 Lis 2013    Temat postu:

Gładkopokładowy slup 18-działowy, zaprojektowany w 1825 przez Roberta Seppingsa. Długość 112’0”, szerokość 31’0”, głębokość 13’10”, tonaż 456 ton. Uzbrojenie: 16 karonad 32-funtowych i 2 dziobowe działa 6-funtowe. W 1839 działa 6-funtowe zastąpiono działami 32-funtowymi o masie 25 cetnarów (i długości 6’0”, czyli działonadami). W 1848 uzbrojenie zmieniono na 14 dział, w tym 2 działa 32-funtowe (o masie 39 cetnarów i długości 7’6”) oraz 12 działonad 32-funtowych. Załoga: 125 ludzi.
Slup zbudowano w Pembroke – zamówiony 9.6.1825, zaczęty w czerwcu 1826, zwodowany 3.10.1826. Ukończono go w Plymouth 14.02.1827.
Kapitanem slupa był od 22.11.1826 do stycznia 1831 commander John Milligen Laws. Na wiosnę i w lecie 1827 Satellite wchodził w skład Eskadry Eksperymentalnej (złożonej z małych jednostek), którą dowodził kontradm. Hardy. Potem został wysłany do Indii Wschodnich. Tam Laws wspomagał osadników na Nowej Holandii przeciwko krajowcom i przez 14 miesięcy był najstarszym rangą oficerem w Sydney; pochwycił bandę skazańców uprawiających piractwo, dokonywał badań hydrograficznych Wysp Towarzystwa, Nowej Zelandii i wschodniej części Zatoki Bengalskiej. Satellite wrócił do Anglii i został wycofany do rezerwy w Plymouth 11.05.1832. Od 15.09.1832 do października 1834 oraz od lutego 1835 do lutego 1836 okrętem dowodził commander Robert Smart. Pod koniec 1832 i w pierwszej połowie 1833 (do początku czerwca) Satellite należał do eskadry wiceadm. Malcolma, blokującej porty Holandii. Potem (16.06.1833) został skierowany na wody Ameryki Południowej i zwalczał handlarzy niewolników. Zdobył 15.11.1833 w pobliżu Rio de Janeiro portugalski bryg niewolniczy. Na początku grudnia 1833 nosił tymczasowo flagę kontradm. Seymoura. Zdobył 15.06.1834 w pobliżu San Sebastian statek Duqueza di Braganza z 277 niewolnikami. W grudniu 1834 był w Callao. Na początku listopada 1835 wyszedł z Valparaiso, by drogą przez Rio de Janeiro wrócić do Anglii. Zdążył jeszcze 17.12.1835 zdobyć bryg niewolniczy, zawinął do Portsmouth 13.02.1836. Od 24.10.1836 do 22.02.1841 kapitanem slupa przydzielonego do Eskadry Ameryki Północnej i Indii Zachodnich był commander John Robb. W 1837 okręt operował na wodach meksykańskich i w Indiach Zachodnich; pod koniec listopada 1839 znajdował się na Bermudach; 27.07.1840 wszedł do Halifaxu, kontrolował wody Nowej Szkocji, 1.11.1840 odszedł na Barbados; w lutym 1841 wrócił do Portsmouth, gdzie wycofano go do rezerwy i wstawiono do doku. Od 2.05.1842 okrętem wysłanym na wody Ameryki Południowej dowodził podobno commander Robert Fitzgerald Gambier. Od 3.12.1843 do schyłku 1847 kapitanem slupa był commander Robert Hibbert Bartholomew Rowley, operujący w Indiach Wschodnich oraz u południowo-wschodnich wybrzeży Ameryki Południowej. Satellite wycofano do rezerwy pod koniec 1847 w Sheerness.
Okręt rozebrano w lutym 1849 w Sheerness.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Ostatnio zmieniony przez kgerlach dnia Czw 20:31, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:47, 27 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ACORN (1826).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Śro 20:45, 27 Lis 2013    Temat postu:

Gładkopokładowy slup 18-działowy typu Satellite. Dane jak pierwotne Satellite.
Slup zbudowano w Chatham – zamówiony 9.6.1825, zaczęty w czerwcu 1826, zwodowany 16.11.1826, ukończony 10.05.1827.
Kapitanem okrętu był od 25.06.1827 commander Edward Gordon. Na wiosnę i w lecie 1827 Acorn wchodził w skład Eskadry Eksperymentalnej (złożonej z małych jednostek), którą dowodził kontradm. Hardy. Potem slup przydzielono do Eskadry Ameryki Północnej i Indii Zachodnich. Wyszedł na wiosnę 1828 z Bermudów, kierując się do Halifaxu razem z brygiem Contest, wiozącym na pokładzie 10 tysięcy funtów. Oba okręty widziano po raz ostatni w sztormie 14.04.1828. Nigdy nie odnalazł się żaden ich ślad, obie załogi zginęły w komplecie.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:23, 28 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PYLADES (1824).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6568
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Czw 23:49, 28 Lis 2013    Temat postu:

Gładkopokładowy slup 18-działowy, zaprojektowany w 1822 przez Roberta Seppingsa. Długość 110’0” (lub 110’1”), szerokość 30’4”, głębokość 8’2”, tonaż 431 ton (lub 433 tony). Uzbrojenie: 16 karonad 32-funtowych i 2 dziobowe działa 9-funtowe. W 1839 działa 9-funtowe zastąpiono działami 32-funtowymi o masie 25 cetnarów (i długości 6’0”, czyli działonadami). Załoga: 125 ludzi.
Okręt zbudowano w Woolwich – zamówiony 22.05.1821, zaczęty w marcu 1823, zwodowany 29.06.1824, ukończony 4.09.1824.
Pierwszym kapitanem slupa był od 1.06.1824 do 28.06.1825 commander Francis Fead. W 1824 Pylades zwalczał szmuglerów u wybrzeży Irlandii (w maju 1824 zdobył lugier przemytniczy), w 1825 wchodził w skład Eskadry Eksperymentalnej, w lecie 1825 operował w rejonie Jamajki, ścigając statki handlarzy niewolników. Kiedy Fead zachorował, dowództwo okrętu przejął w Indiach Zachodnich 28.06.1825 commander John Leith, a 16.09.1825 – commander George Vernon Jackson. Pylades zdobył 20.08.1826 w pobliżu Hawany hiszpański parowiec niewolniczy. Także w 1827 działał w Indiach Zachodnich. Wrócił do Anglii w lutym 1828. Od 6.03.1828 do 21.05.1831 jego kapitanem był commander Patrick Duff Henry Hay. W maju 1829 slup uczestniczył w próbach żeglarskich w pobliżu Cork. W okresie 1829-1831 kursował między Plymouth a Cork. Od 22.05.1831 do czerwca 1834 dowodził okrętem commander Edward Blanckley. Pylades był w Rio de Janeiro 1.10.1832. W styczniu 1833 znajdował się na Rio de la Plata. Przeszedł stąd 7.07.1833 do Rio de Janeiro, a potem pożeglował na Pacyfik wokół przylądka Horn, zawijając do Valparaiso 3.10.1833. Kiedy wracał z Bahia do Anglii, schwytał po drodze hiszpański szkuner piracki Clemente alias Clementi. Dotarł do Portsmouth 5.06.1834. Od 4.08.1835 do grudnia 1839 dowodził nim commander William Langford Castle. W 1835 i 1836 chwytał statki niewolnicze u zachodnich brzegów Afryki, m.in. bryg Tersicore (25.12.1835), szkuner Gazita alias Gaceta (14.01.1836), brygantynę Esperanca (17.09.1836). W 1837 nadal patrolował te wody, zawinął też do Simon’s Bay przy Przylądku Dobrej Nadziei. Dotarł na wyspę Mauritius 27.05.1837. W czerwcu 1838 znów zdobył portugalski szkuner niewolniczy u zach. wybrzeży Afryki. Wrócił stamtąd do Portsmouth 3.06.1839. Od 12.12.1839 do 15.10.1841 dowodził nim commander (od 8.06.1841 kmdr) Talavera Vernon Anson, a od 16.10.1841 do października 1843 commander Louis Symonds Tindal. Wysłany na Daleki Wschód, Pylades już w kwietniu 1840 znalazł się w Kolonii Przylądkowej, 16.06.1840 zawinął do Singapuru, a 29.07.1840 zniszczył piracką jednostkę u wybrzeży Chin. W 1840 i 1841 działał na wodach chińskich w czasie pierwszej wojny opiumowej, w składzie sił kontradm. Maitlanda. Tindal przyprowadził slup z Dalekiego Wschodu do Anglii, gdzie okręt wycofano do rezerwy w październiku 1843.
Rozebrano go w maju 1845 w Chatham.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 20:21, 30 Lis 2013    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu CHAMPION (1824).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 220, 221, 222  Następny
Strona 132 z 222

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin