 |
www.timberships.fora.pl Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Śro 20:26, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wcześniej parowiec Braganza, kupiony przez Royal Navy w maju 1822 w Rio de Janeiro i wcielony pod nazwą Cockburn w charakterze szkunera pełniącego rolę tendra korwety (okrętu 6 rangi) Leven pełniącej służbę hydrograficzną u Wysp Zielonego Przylądka i wybrzeży Afryki. Przy złej pogodzie, 1.04.1823, Cockburn wpakował się na brzeg w zatoce Musenburg, blisko Simonstown (Kraj Przylądkowy) i został stracony.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 18:35, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera AUGUSTA (zakupiony 1819).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Czw 20:13, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pierwotnie statek handlowy Policy. Mały szkuner dwumasztowy z dodatkowym rejowym fokiem i fokmarslem. Prawdopodobnie wykorzystywany jako statek niewolniczy. Kupiony przez Royal Navy w styczniu 1819, przemianowany na Augusta i używany jako tender, początkowo podobno tender fregaty Amphion w okolicach Buenos Aires. Bez furt działowych. W latach 1820-1822 tender korwety Myrmidon u wybrzeży Afryki – od 1820 dowodził szkunerem por. Frederick Abraham Smith, któremu udało się przechwycić wiele jednostek handlarzy niewolników. Podczas ataku na osiedla handlarzy nad rzeką Pongo 20.05.1820 Smith stracił wzrok w jednym oku i musiał być zwolniony w lutym 1821 jako inwalida. Okręt sprzedano 24.04.1823.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz Kluska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1531
Przeczytał: 4 tematy
Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 21:27, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Panie Krzysztofie dziękuję za obszerną odpowiedź na moje pytanie.
Pozdrawiam Janusz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 18:44, 28 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów szkunera ANT (1815).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Pią 19:22, 28 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nic mi nie wiadomo, aby istniał taki szkuner. Colledge pisał o kutrze (tendrze) z 1815 (o wymiarach z grubsza 71’x 21’), z Woolwich, a i tak się chyba mylił, ponieważ w tym roku zbudowano w Deptford płaskodenną (też z płaskimi, podniesionymi dziobem i rufą – jak barki z Tamizy) barkę jednomasztową, która od razu była przeznaczona do służby portowej (miała wymiary 72’ x 20’6” x 7’4”), a najpóźniej w 1845 przeszła do Woolwich. Lichtugę tę rozebrano w 1857, a więc też nie jak u Colledge’a, ale prawdopodobieństwo pomyłki przy takich stoczniowych krypach jest ogromne. W każdym razie o szkunerze z 1815 nie czytałem.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 18:58, 29 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HARLEQUIN (zakupiony 1815).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Sob 20:52, 29 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kanonierka kupiona w Indiach Zachodnich w 1815 i używana jako tender na Bermudach w 1816. Prawdopodobnie usunięta z marynarki w tym samym roku.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 19:13, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, jeszcze jeden drobny ustrój z tego okresu, bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ATALANTA (1816).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Nie 19:35, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tender zbudowany w 1816 w królewskiej stoczni w Deptford. W 1817 przekazany Służbie Celnej.
(Panie Krzysztofie, o jednostkach służących w Royal Navy przez rok, i to w portach – Harlequin, Atalanta itp. – nie ma innych informacji niż te zdawkowe Colledge’a, bo niby skąd miałby się wziąć ).
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 18:37, 31 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź. Miałem nadzieję na inne źródła opisujące te małe jednostki, ale jak nie ma to trudno
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu JULIA (zbudowany 1814 w Kingston).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Pon 20:45, 31 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Inne źródła są, ale powtarzają te same informacje, bo czym mają pisać, skoro jednostka była tak mało ważna, ze jej nikt nie mierzył i przez rok stała przycumowana do nabrzeża, albo woziła piasek czy wodę! Gdyby chociaż efektownie zatonęła, no to ewentualnie. Wiadomo, że nic tak nie ożywia akcji, jak trup.
Julia to szkuner z jeziora Ontario. Najprawdopodobniej zbudowany istotnie w 1814 w Kingston, ale istnieje też możliwość, że zajęty przez Anglików po zdobyciu Sacketts Harbour. Wymiary: 63’10,5” x 16’8,5” x 8’7”, tonaż 77 ton. Dalsze losy nieznane. Jeśli nie zbudowany, tylko zdobyty w 1814, to mógł być amerykańskim szkunerem cywilnym Julia zbudowanym w 1812 w Oswego, kupionym przez amerykańskie siły zbrojne 10.11.1812 (wg pomiarów amerykańskich tonaż 53 tony) i uzbrojonym wówczas w 1 obracane działo 32-f i 2 obracane 6-funtówki. TA JULIA w lipcu 1813 niosła 1 obracane działo 32-f i jedno obracane działo 12-f, miała 35 marynarzy i 1 żołnierza piechoty morskiej, została zdobyta przez Anglików 10.08.1813 i służyła u nich (bez zmiany uzbrojenia) jako Confiance, następnie odbili ją Amerykanie 5.10.1813 i znów przemianowali na Julia. Być może wpadła ponownie w ręce Brytyjczyków w 1814, kiedy ci zajmowali Sacketts Harbour.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 18:32, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu SPEEDY (1798).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgerlach
Administrator
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6518
Przeczytał: 1 temat
|
Wysłany: Wto 20:08, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Szkuner z jeziora Ontario, zbudowany w Kingston, ale nie wiadomo kiedy – może w 1796, może w 1798, a może dopiero w 1804. Wyruszył z Presque’Ile Bay u zachodniego krańca Półwyspu Księcia Edwarda wieczorem 7.10.1804 (dowodził nim wtedy chyba por. Paxton) i nigdy go już nie widziano – na podstawie szczątków wyniesionych na brzeg wywnioskowano, że zatonął z całą załogą, najprawdopodobniej 8.10.1804.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowak
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1622
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 18:38, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, dziękuję za odpowiedź. Panie Krzysztofie, jeszcze jeden szkuner z jeziora Ontario.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu TORONTO (1798 lub 1799).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|