Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 217, 218, 219  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:28, 27 Sie 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Znalazłem jeszcze jedną fregatę przerobioną na korwetę (AMAZON z 1821). Bardzo proszę o opis jej uzbrojenia jako okrętu 6 klasy.
Panie Krzysztofie, te działa 56-funtowe ze spardeku wspomniane powyżej, czy wiadomo jak były rozmieszczone ?
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Pon 19:47, 27 Sie 2012    Temat postu:

O, jak dobrze poszukać, powinien Pan znaleźć jeszcze chyba osiem innych Wink .
Amazon, obcięta do 26-działowej korwety w okresie 03.1844-01.1845, miała początkowo 26 jednakowych dział 32-funtowych o masie 50 cetnarów każde, długości 9 stóp. Ich rozmieszczenia nie podano (można tylko przypuszczać, że jak na innych 26-działowych jednostkach 6 rangi 18 armat mieściło się na pokładzie głównym, a 8 wyżej).
Natomiast w 1848 niosła już tylko 19 dział. W tym przypadku mogłyby to być teoretycznie dwa schematy: jeden taki, jaki podałem dla Daedalus, a drugi:
na pokładzie głównym 6 haubicznych dział 8-calowych (o masie 52 cetnary każde, długich na 8 stóp) oraz 10 dział 32-funtowych (o masie 50 cetnarów każde, długich na 9 stóp); na pokładach odkrytych (rufowym i dziobowym) 1 działo 56-funtowe (o masie 87 cetnarów i długości 10 stóp) i 2 działa 32-funtowe (o masie 50 cetnarów każde, długości 9 stóp).
Ale ponieważ w tym samym, 1848 roku, korwetę tę wypożyczono rządowi Liberii, najbardziej prawdopodobny jest schemat trzeci – po prostu zdjęto kolejne siedem 32-funtówek i została z 19 identycznymi sztukami z artylerii poprzedniej. Dokładniejszymi informacjami nie dysponuję.

W tej grupie okrętów redukowano pierwotną liczbę furt, ale i tak pozostawiano ich dużo więcej niż dział. Nie było więc ściśle przypisanego miejsca dla każdej armaty. Dowódca mógł je sobie przesuwać dowolnie, w zależności od sytuacji i potrzeb wytrymowania żaglowca. Tym niemniej, z uwagi na masę i długość dział 56-funtowych oraz okres eksploatacji okrętów bez większych wojen, w praktyce najczęściej ustawiano je na pokładzie rufowym, blisko śródokręcia (najmniej wtedy obniżały trwałość konstrukcji). Jednak przymusu nie było.

Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 17:32, 29 Sie 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu DEFIANCE (w służbie 1671-1678).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Śro 20:52, 29 Sie 2012    Temat postu:

Żadne z poważnych opracowań współczesnych, które mam, nie uważa, aby taki okręt w ogóle istniał. Opracowania starsze przepisują tylko to jedno zdanie za Colledge’m, o slupie w służbie w podanych latach.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:25, 30 Sie 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ALGIERS (zdobyty 1671).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Czw 18:21, 30 Sie 2012    Temat postu:

Algierski okręt wojenny zdobyty 18.12.1670 przez angielski 52/60-działowiec Revenge i 12-działowy brander Little Victory po wielodniowym pościgu rozpoczętym koło Cabo de Formentor. Wcielony do floty angielskiej pod nazwą Algier (Algiers; w tamtych czasach z reguły zapisywaną jako Argier) w charakterze 32/26-działowego okrętu 5 rangi. Załoga: 110-160. Długość stępki 82’6”, szerokość 28’0”, głębokość 12’6”, zanurzenie 13’6”, tonaż 344 tony. Wprowadzony do służby pod Algierem 9.02.1671 dla dokonania rejsu do Anglii; dotarł na Tamizę 4.04.1671. W 1672 zwalczał holenderskich korsarzy u ich wybrzeży. W 1673 skierowany pod Tanger w składzie eskadry Narbrougha. Kiedy próbował wejść na Tamizę przez kanał Swin, wpakował się 17.06.1673 na mieliznę Black Tail w pobliżu Nore; fale rozbiły unieruchomiony okręt.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 18:43, 31 Sie 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu CLEVELAND (1671).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Pią 21:03, 31 Sie 2012    Temat postu:

Jacht zbudowany w Portsmouth przez Anthony’ego Deane, zwodowany w 1671, nazwany na cześć (aktualnej) kochanki króla Karola II Cleveland (Cleveland Yacht), co wówczas zapisywano zwykle jako Cleaveland, Cleeveland. Długość stępki 53’4”, szerokość 19’4”, głębokość 7’6”, zanurzenie 7’6”, tonaż 107 ton. Załoga: 20-30. Miał bogato zdobiony rzeźbami i złoceniami galion, rufę oraz nadburcia. Uzbrojenie: 6-8 dział 3-funtowych. Jako pierwsza jednostka w historii otrzymał w 1671 specjalne działa zaprojektowane przez księcia Ruperta i jego współpracowników, nazwane przez historyków (przez pomyłkę) „rupertino”. Jednomasztowiec z gaflowym grotżaglem, rejowym marslem i sztakslami dziobowymi. W aktywnej służbie prawie bez przerwy od lipca 1671 do stycznia 1716. Początkowo oddany do dyspozycji księżnej Cleveland, w 1672 dowiózł króla na rewię floty, później służył w latach 1670-tych (1674, 1675) do prywatnego transportu promowego przyjaciół króla przez kanał La Manche (portami po jednej stronie były Calais, Brest, Dieppe, Hawr, a po drugiej – Greenwich, Deptford, Portsmouth, Hull), woził francuskich arystokratów do Gdańska (niestety, nie wiem nic bliższego o tym rejsie), w 1689 zwalczał w Irlandii zwolenników Kuby II działając w składzie eskadry księcia Schomberga jako eskortowiec i wspierając siły lądowe w marszu na Belfast. Kiedy służył faktycznie jako jacht, jego załodze nie było tak przyjemnie, jak dostojnym pasażerom – w 1683 skarb zalegał im już sześć lat z wypłatą żołdu! Okręt został sprzedany w 1716.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 17:20, 01 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu EAGLE (zdobyty 1670).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Sob 20:47, 01 Wrz 2012    Temat postu:

Był to żaglowiec zdobyty na Algierczykach i wcielony do angielskiej floty pod nazwą Eagle, jako brander. Długość stępki 56’0”, szerokość 13’6”, głębokość 6’0”, zanurzenie 6’0”, tonaż 50-54 tony. Załoga: 12-14. Uzbrojenie: 6 dział. Pod koniec kwietnia 1671 należał do eskadry śródziemnomorskiej Edwarda Spragge, który usłyszawszy o zgromadzeniu się w zatoce Bougie wielu algierskich jednostek pirackich, postanowił je zniszczyć. Atak rozpoczęto w nocy z 2/3.05.1671 – zarówno brander Eagle (inny brander eksplodował tego samego dnia podczas przygotowań, kiedy pijany artylerzysta strzelił na nim z pistoletu) jak łodzie okrętowe eskadry zostały oddane pod dowództwo porucznika Dominica Nugenta – ciemność oraz niezrozumienie rozkazów spowodowały całkowite fiasko uderzenia i Eagle spłonął bez pożytku. Zniszczono to skupisko algierskich żaglowców 8.05.1671 za dnia, ale już z wykorzystaniem innego brandera.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:50, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ROSE (zdobyty 1670).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Wto 18:41, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Był to żaglowiec zdobyty na Algierczykach w 1670 i wcielony do angielskiej floty pod nazwą Rose, jako brander. Długość stępki 65’6”, szerokość 18’0”, głębokość 7’6”, zanurzenie 8’0”, tonaż 112-113 ton. Załoga: 16-20. Uzbrojenie: 4 działa. Pod koniec kwietnia 1671 należał do eskadry śródziemnomorskiej Edwarda Spragge, który usłyszawszy o zgromadzeniu się w zatoce Bougie wielu algierskich jednostek pirackich, postanowił je zniszczyć. Atak przeprowadzono w nocy 3.05.1671, ale Rose spłonął jeszcze podczas przygotowań, kiedy pijany artylerzysta strzelił na nim z pistoletu, powodując eksplozję prochów okrętowych.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 17:42, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HOLMES (zakupiony 1671).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6205
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Śro 20:17, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Żaglowiec francuskiej budowy, zdobyty przez angielskiego korsarza i sam używany w charakterze okrętu korsarskiego Albemarle w okresie 7.01.1670-31.03.1671. Odkupiony przez marynarkę angielską od właściciela, Roberta Holmesa, w 1671 i wcielony pod nazwą Holmes jako 24-działowy okręt 5 rangi. Niewykluczone zresztą, że nazwany tak już przed sprzedażą. Długość stępki 80’0”, szerokość 22’9”, głębokość 12’9”, zanurzenie 13’6”, tonaż 220 ton. Załoga: 65-100. Uzbrojenie: 20-24 dział, w tym nominalnie 16 rarogów i 8 minionów. W aktywnej służbie od 24.02.1672, działał na wodach szkockich, irlandzkich i (od 1675) na Morzu Śródziemnym. Przekształcony w 8-działowy brander z 35-osobową załogą w 1677. Uzbrojenie nominalne: 8 minionów; uzbrojenie rzeczywiste w 1679: 2 miniony, cztery 3-funtówki. W latach 1678-1679 wykorzystywany na Morzu Śródziemnym. Sprzedany - jako nie nadający się już do niczego - w lutym 1682.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1601
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:27, 06 Wrz 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, mam tu jeszcze jeden okręt obcięty w 1831 z fregaty: TWEED z 1823. Bardzo proszę o opis danych i losów po tym obcięciu.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 217, 218, 219  Następny
Strona 94 z 219

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin