Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty Royal Navy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 220, 221, 222  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:22, 21 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu BLACK RAVEN (zdobyty 1653).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Czw 22:54, 21 Cze 2012    Temat postu:

Pierwotnie holenderski statek handlowy Zwarte Raaf. Użyty przez marynarkę wojenną Holandii w bitwie pod Portland 18.02.1653, gdzie zdobyty przez Anglików [aczkolwiek niezbyt to się zgadza z opisami tej bitwy, zgodnie z którymi jedynym żaglowcem holenderskim doprowadzonym przez Anglików do swojego portu miał być Struitsvogel]. Wcielony do angielskiej floty pod nazwą przetłumaczoną na Black Raven, jako 38-działowy okręt 4 rangi. Miał około 300 ton tonażu. Załoga: 150. W aktywnej służbie na wodach angielskich od 1653, sprzedany w 1654.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach


Ostatnio zmieniony przez kgerlach dnia Nie 19:35, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 17:24, 24 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu CHURCH (zdobyty 1653).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Nie 19:35, 24 Cze 2012    Temat postu:

Pierwotnie holenderski statek handlowy Berkhouter Kerk van Saardam albo Kerk van Graveling. Jakoby zdobyty przez Anglików w bitwie pod Portland 18.02.1653. Wcielony do angielskiej floty pod nazwą Church, jako 26-działowy okręt 5 rangi. Długość stępki 69’0”, szerokość 23’0” albo 23’6”, głębokość 9’6”, tonaż 194 tony. Załoga: 65-110. Uzbrojenie: 20-26 dział. W aktywnej służbie od 1654. Przekształcony w hulk w Harwich w 1659. Sprzedany w listopadzie 1660.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:57, 25 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu PLOVER (zdobyty 1652).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Pon 20:44, 25 Cze 2012    Temat postu:

Pierwotnie żaglowiec Morgenster, holenderski, 20-działowy okręt korsarski z Zelandii. W 1652 z mieszanym powodzeniem atakował anielskie statki handlowe koło Elsinore, na wodach i przed oczami neutralnych Duńczyków. Zdobyty w październiku 1652 na Morzu Północnym przez angielski okręt Tiger. Wcielony przez Anglików do ich floty pod nazwą Plover, jako 26-działowy okręt 5 rangi. Załoga: 100. W aktywnej służbie od 1653. Walczył w bitwie pod Portland 18.02.1653. Sprzedany w 1657.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:51, 26 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu KING DAVID (zdobyty 1653).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Wto 20:48, 26 Cze 2012    Temat postu:

Żaglowiec zdobyty przez Anglików w 1653 i wcielony do ich floty jako 12-działowy transportowiec (okręt zaopatrzeniowy). Sprzedany już w 1654.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 17:27, 27 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ROYAL ESCAPE (zakupiony 1660).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Śro 18:31, 27 Cze 2012    Temat postu:

Pierwotnie stateczek zbudowany około 1651, żaglowiec rybacki albo węglowiec Surprise z takielunkiem jednomasztowej szmaki, o gaflowym grotżaglu bez bomu. Po poniesieniu klęski w bitwie pod Worcester 3.09.1651 pretendent do tronu Anglii, przyszły król Karol II, uciekł na tym żaglowcu z Brighton do Fécamp we Francji 16.10.1651. Szyprem był rybak z Brighton, Nicholas Tattersall (Tattersell). Po restauracji monarchii w 1660, marynarka zakupiła tę szmakę od kapitana Nicholasa Tattersella i na cześć opisanego wydarzenia przemianowała na Royal Escape. Sam Tattersall został w 1661 uczyniony komandorem Royal Navy i dowódcą 60-działowca Monck. Nie czuł się dobrze w tej roli i wkrótce wrócił do cywilnej żeglugi przybrzeżnej (zmarł w 1674). Natomiast Royal Escape wcielono formalnie w charakterze 8-działowego jachtu królewskiego, przy czym naprawdę niósł tylko 4 lekkie działka i miał 8 ludzi załogi. Wymiary: 41’8” x 14’5” x 7’9” (zanurzenie 7’0”), tonaż 34 tony. Karol II trzymał go zakotwiczonego naprzeciwko pałacu Whitehall ku pamięci własnej i swoich poddanych. Wprowadzono ten okręt do aktywnej służby tylko na krótko (1672-1674). Przebudowany w Deptford w 1714. Przebudowany ponownie w Deptford w 1736, tym razem na okręt zaopatrzeniowy – odtąd wymiary 52’ x 15’5” x 7’6”, tonaż 49 ton. Wycofany z eksploatacji w 1743. Sprzedany w 1750.
Zachował się wizerunek z epoki tego maleńkiego jachtu, a także linie z okresu, gdy był już transportowcem.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 17:29, 28 Cze 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu WEXFORD (zdobyty 1655).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Czw 18:38, 28 Cze 2012    Temat postu:

Okręt Fleetwood rojalistów, zdobyty przez siły Parlamentu w 1655, wcielony do ich floty pod nazwą Wexford, jako 20-działowy okręt 5 rangi. Długość stępki 70’0”, szerokość 20’0”, głębokość 9’0”, zanurzenie 10’0”, tonaż 149 ton. Załoga: 50-100. Uzbrojenie: 14-20 dział. W aktywnej służbie od czerwca 1655. W 1660 przemianowany na Dolphin. W latach 1660-1661 służył na wodach irlandzkich. W 1665 przekształcony w 4-działowy brander. W bitwie pod Lowestoft 3.06.1665 zużyto go do podpalenia trzech holenderskich okrętów, splątanych ze sobą (78-działowego Maarseveen, 34-działowego Ter Goes i 30-działowego Zwanenburg) – chociaż wszystkie trzy (plus brander) spłonęły, nie wszyscy uznali to za sukces. Wymienione żaglowce holenderskie, pozbawione możliwości manewrowania, zostały w tyle za swoją flotą i po wymianie strzałów z Anglikami, opuściły bandery. Dlatego decyzja kapitana Williama Gregory, dowódcy Dolphina, aby spalić pobitego już przeciwnika, została opatrzona w dzienniku hrabiego Sandwicha (jednego z angielskich admirałów w tej bitwie) słowami: „Ten okrutny akt wzbudził w nas obrzydzenie, jako nieprzystający chrześcijanom”.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 17:32, 01 Lip 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu FAME (zdobyty 1655).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6573
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Nie 20:25, 01 Lip 2012    Temat postu:

Pierwotnie francuski okręt 22-działowy Renommée, wyposażony do służby około 1653. Tonaż około 100 ton, długość stępki około 64 stopy, szerokość około 22,5 stopy. Uzbrojony w 22 działa przy 30 furtach. Zdobyty przez Anglików w sierpniu 1655 (aczkolwiek Winfield pisze o roku 1653). Wcielony do floty angielskiej pod nazwą Fame (Fame Prize), jako 30-działowy okręt 5 rangi. Długość stępki 68’0”, szerokość 24’0”, głębokość 10’6”, zanurzenie 12’0, tonaż 208 ton. Załoga: 65-120. Uzbrojenie: 20-30 dział. W aktywnej służbie od 1655, w czerwcu 1660 na Morzu Północnym. Kiedy załoga Fame uznała (jeszcze za czasów Republiki), że potrzebuje kapelana, przysłano takiego, który – zgodnie z ówczesnym pojmowaniem kapłaństwa – równocześnie się modlił i strzelał z dział Confused . W 1665 okręt ten przekształcono w 8/12-działowy brander z załogą 30-34 ludzi. Zużyty 3.06.1665 przez księcia Yorku w bitwie pod Lowestoft dla spalenia trzech splątanych ze sobą żaglowców holenderskich (56-działowego Koevorden, 50-działowego Prins Maurits i 38-działowego Utrecht) - zakończony pełnym sukcesem atak przeprowadził ostatni dowódca brandera Fame, John Gethings.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knowak




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:53, 02 Lip 2012    Temat postu:

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów okrętu HOUND (zdobyty 1656).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 220, 221, 222  Następny
Strona 88 z 222

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin