Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Royal Navy - Skład i personalia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 168, 169, 170
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6524
Przeczytał: 1 temat


PostWysłany: Czw 8:21, 15 Maj 2025    Temat postu:

John Povey był w 1628, w ekspedycji adm. Lindseya skierowanej na pomoc hugenotom broniącym La Rochelle, kapitanem 30/34-działowca Antelope. W 1635 dowodził 64-działowcem Rainbow we flocie hrabiego Lindsey na kanale La Manche. Gdy Karol I mobilizował swoją flotę znaną jako „ship-money fleet” w 1636, komendę nad okrętem 38/32-działowym Nonsuch sprawował w niej John Povey - flota operowała na kanale La Manche pod lordem Northumberland. W 1637 Povey był do września kapitanem 48-działowca James, a potem 64-działowca Rainbow u wybrzeży Holandii, nadal pod lordem Northumberland. W 1638 dowodził 38-działowym okrętem Constant Reformation. W 1639 powierzono mu 54-działowiec Vanguard i stanowisko kontradmirała we flocie adm. Penningtona na kanale La Manche. W 1640 był kapitanem 42-działowca Swiftsure i nadal kontradmirałem. W 1641 pełnił rolę kapitana 42-działowca Victory i kontradmirała floty prowadzonej przez adm. Penningtona. Kiedy w 1642 konflikty w marynarce między zwolennikami Parlamentu a stronnikami Karola I osiągnęły apogeum, rojalistyczne poglądy Johna Poveya musiały być oczywiste, ponieważ w ogóle nie znalazł się w gronie kapitanów marynarki wojennej wstępnie zaakceptowanych przez parlamentarzystów. Nie znalazłem żadnej wzmianki o jego udziale w walkach wojny domowej, na morzu lub na lądzie. Pojawił się ponownie dopiero na początku okresu Restauracji, w 1660, kiedy wybrano go (chyba że był to jakiś inny John Povey, np. syn czy bratanek) na dowódcę 40/44-działowca Convertine skierowanego w 1661 do Indii Wschodnich w małej eskadrze, którą poprowadził adm. James Ley, hrabia Marlborough. Rejs ten był konsekwencją małżeństwa króla Karola II z portugalską księżniczką Katarzyną Braganza, która we wianie wniosła między innymi port i wyspę Bombaj. Eskadra angielska dotarła do Bombaju 18.09.1662.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 168, 169, 170
Strona 170 z 170

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin