Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

podnoszenie śruby na HMS Warrior

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalliades




Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:49, 08 Sty 2014    Temat postu: podnoszenie śruby na HMS Warrior

Witam,
mam pytanie o podnoszenie śruby na Warriorze. Otóż początkowo sądziłem, że śruba połączona jest z wałem czymś na kształt cardana i w ten sposób łamana i podnoszona do góry. Jednak i tu i na FOW wyczytałem, że jednak było to trochę inaczej i było coś na kształt jakiejś windy. Czy dysponuje Pan jakimiś rysunkami czy też zdjęciami jak wyglądał Warrior z opuszczoną i podniesioną śrubą i gdzie ona się chowała po podniesieniu ? Szukam w google ale jedyne co znajduje ze zdjęć rufy to zdjęcia w marnej jakości na których niewiele widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 3934
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:32, 08 Sty 2014    Temat postu:

Oczywiście dysponuję znakomitymi zdjęciami, rysunkami i planami wszystkiego, co jest związane z systemem chowania śruby na Warrior. Problem jednak w tym, że co innego mieć, a co innego móc je reprodukować. Praw autorskich ani nie mogę, ani nie chcę łamać. Ponieważ jednak sama idea była wówczas powszechnie znana, typowa i stosowana na wszystkich podobnych okrętach, więc zamieszczam potrzebny fragment rufy (widać oba położenia śruby) francuskiego liniowca Ville de Paris, którego oryginalne plany udostępniono już dawno w sieci. Jak widać, śruba chowała się w nawisie rufowym, gdyż tylko całkowite umieszczenie jej w kadłubie gwarantowało brak oporów podczas pływania na żaglach .
Krzysztof Gerlach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin